پلاتین و جایگاه پلاتین در دنیا

پلاتین و جایگاه پلاتین در دنیا
طراحی حلقه‌های عروسی و جواهرات پلاتین تنها مختص به یک فصل نیست. از این رو همواره شاهد برجسته‌ترین مدل‌های پلاتین و جایگاه پلاتین در دنیا هستیم..

طراحی حلقه‌های عروسی و جواهرات پلاتین تنها مختص به یک فصل نیستاز این رو همواره شاهد برجسته‌ترین مدل‌ها و طرح هایی هستیم که در ساخت آنها از این فلز استفاده شده‌است.

پلاتین پولیش شده و زیبا در چین

شهرت مجدد مدل‌های کلاسیک اروپا، چین را نیز مفتون خود نموده است، به طوری‌که گرایش فزاینده‌ای نسبت به جواهراتی که بازتابی از طرح‌های ارگانیک، ماهیت زنانه و نمادهایی از گل و طبیعت به شمار می‌روند، مشاهده می‌شود. علاوه بر طرح‌های ظریف و زنانه در سال کنونی به علت رونق سنت ازدواج، عرضه جواهراتی که به شکل قلب طراحی شده‌اند نیز در چین رواج فراوان یافته اند.

در چنین شرایطی اهدای جواهرات پلاتین مزین به الماس، هدیه مطلوبی برای بانوان محسوب می‌شود همچنان‌که خریداران به این حقیقت پی برده‌اند که این فلز برای نصب دیگر سنگ‌ها بسیار مناسب است.

در سراسر چین پلاتین مزین به سنگ‌های زمرد، یاقوت و جید، قلب‌ها و دل‌های مالکان آن ها را شیفته خود گردانیده است. بدین ترتیب آویز‌ها، طلسم‌ها، حلقه و گردن‌بندهای پلاتین سعی دارند به زنان بفهمانند که تا چه حد از منزلت والایی در نزد مردان برخوردارند. علاوه بر گرایش نسبت به مدل‌های انحصاری کلاسیک الماس، اکثر زوج‌ها حلقه‌های پلاتین را می‌پسندند.

جوهره عشق پلاتین در فرانسه

صنف بین‌المللی پلاتین Platinum guild International شعر معروف پلاتینیوم اساس و روح عشق است را با توجه به آثار برجسته دو جواهرساز فرانسوی "اورست" Orest و "پونس اور" Ponce or که دو کلکسیون خود را مرکب از جواهرات منحصر بفرد و حلقه‌های عروسی پلاتین به نمایش گذاشته‌اند، مطرح نموده است.

در فرانسه تولیدکننده‌ها مجبورند که پاسخگوی تقاضای چشمگیر و فزاینده باشند. این بخش پویا، پذیرای هرگونه سفارش و درخواست است و سعی دارد جدیدترین جواهرات عروسی و حلقه را عرضه نماید.

- هند و طرح‌های پیچیده پلاتین

بسیاری از عروس‌های هندی ترجیح می‌دهند حلقه‌های عروسی‌شان از جنس پلاتین باشد. این‌گونه حلقه ها، شفافیت الماس را دارند. طرح هایی به طور عموم کلاسیک هستند که شامل حلقه های ساده، منحصر به فرد و مزین به سنگ، پلاتینیوم می شوند.

مدل های باریک و پهن عروسی ویژه مردان شیک به نظر رسیده و ارزش بیشتری دارند. کلکسیون "دودراپ" Dew Dropاز جمله جواهراتی است که سبک فوق العاده بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد و قطرات شبنم الهام‌بخش آن بوده‌اند. خطوط واضح، منحنی‌های کامل و بی‌نقص، طرح‌های ظریف زیبایی قطرات آب را دو چندان نموده‌است. این کلکسیون جدید و مزین به الماس بازتابی از طرح‌های جهانی است. مروارید‌های سفید و خاکستری و سایه‌رنگ‌های آبی نیز بر جلوه پلاتین می‌افزایند.

- ایتالیا سفید یکدست پلاتین

درباره جواهرات جدید با مفاهیم جدید روبرو می‌شویم که از جمله می‌توان به مدل‌های بی‌رنگ، رنگی، سفید استخوانی، فوق‌العاده بی‌پیرایه و ساده اشاره کرد. انجمن بین‌المللی پلاتین از طراحان و جواهر سازان دعوت کرده‌‌است تا کلکسیون جدیدی از پلاتینیوم سفید مزین به سنگ‌های قیمتی عرضه نمایند. در این رابطه به آن ها اختیار تام داده شده است تا هرگونه نوآوری و ابتکارات خود را به نمایش بگذارند.

درآستانه هزاره سوم گرایش بسیار زیادی به شفافیت و واضح بودن رنگ مشاهده می‌شود. کلکسیون جواهرات سفید یکدست بیانگر ارزش‌هایی چون ستایش‌زن، تک‌رنگ گرایی افسانه‌ای، پرتو کریستال‌گونه الماس پس از تراش و درخشش پلاتین می‌باشد که ترکیب سنگ‌های قیمتی، مروارید، مرجان‌های سفید، کریستال راف (نتراشیده ) با این فلز تحقق بخش آمال‌ها و خواسته‌های انسان در این رابطه است.

منبع خبر: سایت زر
  ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۴:۴۵:۲۱ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد