آنتون اشلکر، میلیاردر آلمانی و موسس داروخانه‌های زنجیره‌ای در آلمان

آنتون اشلکر، میلیاردر آلمانی و موسس داروخانه‌های زنجیره‌ای در آلمان
آنتون اشلکر میلیاردر آلمانی و موسس و مالک داروخانه‌های زنجیره‌ای اشلکر در آلمان است. مجله فوربز در سال 2010 اشلکر را با ثروت 2/3 میلیارد دلار در جایگاه دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان قرار داد.
آنتون اشلکر میلیاردر آلمانی و موسس و مالک داروخانه‌های زنجیره‌ای اشلکر در آلمان است. مجله فوربز در سال 2010 اشلکر را با ثروت 2/3 میلیارد دلار در جایگاه دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان قرار داد.
آنتون اشلکر در 28 اکتبر سال 1944 در اینجن در آلمان متولد شد. پدر و مادر او صاحب یک کسب و کار قصابی بودند که شامل هشت فروشگاه قصابی و یک کارخانه گوشت می‌شد. آنتون اشلکر در 21 سالگی کسب و کار خانواده را به دست گرفت. در همان سال، یعنی سال 1965 اولین ‌هایپرمارکت ( ابربازار) خود به نام اشکلر لند را راه‌اندازی کرد که بسیار موفق ظاهر شد و اشلکر به زودی چهار شعبه دیگر از آن را در شهرهای مختلف راه‌اندازی کرد. آنتون اشلکر در سال 1975 اولین داروخانه خود را در کرچهایم اونتر تک بازگشایی کرد‌. آنتون اشلکر قصد داشت تا داروخانه‌های زنجیره‌ای ارزان قیمت را راه‌اندازی کند. این ایده بازارهای با قیمت ارزان هنوز در آلمان نو بود و گسترش نیافته بود. اشلکر به واسطه پذیرش و استقبال مشتریان توانست تا دو سال بعد از آن بیش از 100 فروشگاه دیگر را بازگشایی کند. آنتون اشلکر تا سال 1984 تعداد شعب داروخانه‌های خود را به هزار شعبه رساند و از سال 1994 تاکنون پیشتاز بازار است.
اشلکر در اواخر دهه 1980 اولین شعبه داروخانه‌های خود در اتریش را راه‌اندازی کرد تا به این شکل وارد بازارهای بین‌المللی شود. او در سال 1989 به بازارهاي هلند و اسپانیا نیز وارد شد. اشلکر تا سال 2003 توانسته بود بیش از 13 هزار فروشگاه را در سرتاسر اروپا با بیش از 50 هزار کارمند و گردش سرمایه‌ای در حدود 55/6 میلیارد یورو بازگشایی کند.
در حال حاضر فروش داروخانه‌های زنجیره‌ای اشلکر به بیش از 3/10 میلیارد دلار می‌رسد. این گروه با بیش از 14 هزار داروخانه در حدود 70 درصد بازار داروخانه‌های آلمان را در اختیار دارد. این گروه همچنین در حدود 3000 فروشگاه در اسپانیا، اتریش، هلند، ایتالیا،‌ فرانسه، جمهوری چك، لهستان، پرتغال، دانمارک، بلژیک، مجارستان و لوکزامبورگ را اداره می‌کند. شرکت اشلکر با افزایش رقابت در زمینه داروخانه‌ها در آلمان کسب‌وکار سفارش پستی دارو و کسب‌وکار عمده‌فروشی دارو را شروع کرده است.
آنتون اشلکر ازدواج کرده و دو فرزند دارد. وی در حال حاضر ساکن اینجن در آلمان است. دو فرزند آنتون اشلکر که در آن زمان 14 و 16 ساله بودند در سال 1997 دزدیده شدند و اشلکر پس از پرداخت 6/9 میلیون مارک آلمان توانست آنها را آزاد کند. البته ربایندگان یازده سال بعد از این ماجرا دستگیر و محکوم شدند. در حال حاضر هر دو فرزند اشلکر، لارس و مایک اشلکر در مدیریت شرکت پدر فعال هستند. همسر اشلکر نیز در اداره کسب‌وکار او مشارکت دارد. آنتون اشلکر و همسرش در سال 1998 از سوی دادگاه به خاطر پرداخت دستمزدهای کم به جرم کلاهبرداری از کارکنانشان محکوم به پرداخت یک میلیون یورو جریمه شدند.
آنتون اشلکر به اتومبیل‌های مسابقه‌ای علاقه دارد. وی مالک اتومبیل‌های گران قیمتی از جمله فراری،‌ آستون مارتین، پورشه و جگوار است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۶:۲۱:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد