خود من سرپرست وزارت نفت هستم

خود من سرپرست وزارت نفت هستم
نظر دولت و مجلس در مورد وزارت نفت، ادغام است و قانون نیز همین را تکلیف کرده است. احمدی نژاد افزود: تصویری که بعضی ها از ادغام وزارتخانه های نیرو و نفت دارند تصویری واقعی نیست.
رئیس جمهور گفت: نظر دولت و مجلس در مورد وزارت نفت، ادغام است و قانون نیز همین را تکلیف کرده است. احمدی نژاد افزود: تصویری که بعضی ها از ادغام وزارتخانه های نیرو و نفت دارند تصویری واقعی نیست. وی گفت: وزارت نفت 30 میلیارد تومان بودجه دارد و اصل وزارت نفت، شرکت ملی نفت است که البته در مورد وزارت نیرو نیز همین طور است و اینها وزارتخانه های پروژه ای هستند.
رئیس جمهور افزود: وزارت نیرو با دریافت یک چهارم از تولیدات وزارت نفت، مشتری اصلی و ثابت این وزارتخانه در داخل کشور است که این مقدار انرژی را صرف تولید برق می کند. احمدی نژاد گفت: بسیاری از کشورها که تا حدی پیشرفت کرده اند، وزارت انرژی دارند. وی افزود: با ادغام این وزارتخانه ها، بسیاری از ساختمان های اداری خالی می شود، برای مثال سازمان میراث فرهنگی تکانی به خود داد و هشت ساختمان خود را خالی کرد و اکنون این ساختمان ها در معرض فروش یا در اختیار سازمان های دیگر قرار گرفته است.
رئیس جمهور به خالی شدن ساختمان اصلی وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: بعضی ها می گویند که این کار نشدنی است اما اکنون این موضوع در حال اجراست. احمدی نژاد افزود: آموزش و پرورش نیز قصد دارد همه نیروهای خود را در یک ساختمان تجمیع کند و این یعنی صرفه جویی. وی گفت: هم اکنون 4600 ساختمان دولتی در شهر تهران وجود دارد که باید اینها را جمع کنیم. رئیس جمهور افزود: قابلیت این وجود دارد که حتی سه وزارتخانه نیز در هم ادغام شود. احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا با اینکه ایران پس از 38 سال رئیس اوپک شده تغییر وزیر نفت درست است یا خیر گفت: ایران رئیس اوپک شده است و ربطی به شخص ندارد، اگر این طور بود این موضوع مربوط به یک نفر می شد و نمی توانست کنار برود.
وی افزود: البته افرادی که فعلاً از میز دولت کنار رفته اند جزو نیروهای مفید بودند که البته تصمیم گیری برای کنار رفتن آنها بسیار سخت است و گاهی باید بین دو دوست مؤمن و قدیمی یکی را انتخاب کنی. رئیس جمهور گفت: البته من درباره رفتن این دوستان با آنها مشورت کرده و گفته ام یا خودشان تصمیم بگیرند یا به بنده واگذار کنند. احمدی نژاد افزود: اینجا صحبت منافع ملت و کشور است و باید این موضوع در نظر گرفته شود، شاید قرار باشد وزارتخانه ها ده تا شوند و آنگاه باید یازده وزارتخانه دیگر را حذف کرد و آنجا دیگر صحبت منافع اشخاص نیست. وی با بیان اینکه مصلحت اشخاص باید فدای کشور، ملت، انقلاب و آرمان‌ها شود گفت: یک مسئول امروز هست و فردا نیست و بنده امروز هستم و فردا نیستم و در این باره منافع کشور مهم است.
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۷:۳۶:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد