واگذاری 14 طرح سرمایه گذاری پتروشیمی

واگذاری 14 طرح سرمایه گذاری پتروشیمی
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر از امضای 14 طرح سرمایه گذاری با سرمایه گذاران و شرکت های داخلی خبر داد.

سید امید شهیدی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) گفت: این طرح ها در بخش های بالادستی، میان دستی و پائین دستی صنعت پتروشیمی بندر ماهشهر است.
وی ارزش این سرمایه گذاری را 7هزار و 350میلیارد تومان با اشتغال زایی دوهزار و 200 نفر اعلام کرد و افزود: یکی از این طرح ها، طرح متانول است که جزو طرح های بالادستی صنعت پتروشیمی به شمار می رود که سرمایه گذاری صورت گرفته در آن 2 میلیارد دلار خواهد بود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر در ادامه افزود: هم اکنون 26طرح دیگربرای سرمایه گذاری آماده شده و مطالعات و امکان سنجی 121 طرح دیگرنیز در بندر ماهشهر در دست انجام است.
شهیدی با اشاره به اینکه ظرفیت های زیادی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ماهشهر وجود دارد ، افزود: از سرمایه گذاری خارجی در این صنعت پربازده و اشتغال زا استقبال می کنیم.
21 مجتمع پتروشیمی با 17میلیون تن تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر فعال است.
بندر ماهشهر بزرگ ترین قطب تولید محصولات پتروشیمی در خاورمیانه و ایران است.
بخش مهمی از محصولات پتروشیمی ماهشهر از طریق اسکله ویژه منطقه ویژه اقتصادی این بندر به کشورهای جنوب شرق آسیا ، هندوستان و چین صادر می شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۶:۲۶ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد