حمایت ویژه بانک توسعه صادرات از صدور کالا و خدمات دارای ارزش افزوده بالا

حمایت ویژه بانک توسعه صادرات از صدور کالا و خدمات دارای ارزش افزوده بالا
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات از حمایت ویژه از صادرات کالا و خدمات دارای ارزش افزوده بالا خبر داد.

در نشست تخصصی با صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان سمنان یکی از رویکردهای این بانک را حمایت ویژه از صادرات کالا و خدماتی بیان کرد که به جای خام فروشی، ایجاد کننده ارزش افزوده بالا باشند.
بنابر گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات، حبیب احمدی گفت: پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره وسیع استان، برخورداری از ذخایر غنی و 42 نوع ماده معدنی که بیش از نیمی از مواد معدنی شناخته شده کشور است، تولید سالانه 12 میلیون تن مواد معدنی، وجود راه های ترانزیت و راه آهن دوخطه و دسترسی آسان به استان های بزرگ و مرکزی کشور و در نهایت مزیت ها و توانمندی های خاص برای کشاورزی و دامداری با توجه به اقلیم های متنوع و تنوع اکولوژیکی بخشی از ظرفیتهای بالای اقتصادی استان سمنان است.
مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: توجه به پتانسیل های استان سمنان و بهره برداری از 31 نوع ماده معدنی در استان که زمینه مناسبی برای صادرات فراهم کرده است، بسیار اهمیت دارد چون ظرفیت های موجود باید به صورت خام استفاده نشده و پس از فرآوری صادر شود.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از جمله بند دهم این سیاستها در جهت سوق هدفمند صادرات کالاها و خدمات به سمت کالاهای دارای ارزش افزوده تاکید کرد: این مهم با راه اندازی صنایع تبدیلی و فرآوری امکان پذیر می شود و رویکرد بانک توسعه صادرات نیز تمرکز بر حمایت از این بخش است.
احمدی اظهار داشت: این رویکرد در کنار توجه به مزیت های نسبی استانها در بخش های مختلف برای تولید و صادرات کالا و خدمات نقش مهمی در توسعه استان و رشد اقتصادی منطقه و کشور خواهد داشت.
حبیب احمدی اعلام کرد: بانک توسعه صادرات تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا ضمن تسهیل مقررات و تأمین مالی مناسب و ارزان قیمت واحدهای تولیدی و صادراتی با تعامل سازنده با مشتریان و صادرکنندگان و شناخت نیازهای واقعی بازار در جهت رفع مشکلات و نیازهای آنها زمینه رشد اقتصادی استان را بیش از پیش هموار کند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۳:۲۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد