یک زن اروپایی در "نور و عثمانی Nur-u Osmaniye"

یک زن اروپایی در "نور و عثمانی Nur-u Osmaniye"
داستان از خیابان‌های مونیخ در شهری از استان "بی یرن Bayern" آلمان شروع می‌‌شود وادامه آن به استانبول ختم می‌شود ...

داستان از خیابان‌های مونیخ در شهری از استان "بی یرن Bayern" آلمان شروع می‌‌شود وادامه آن به استانبول ختم می‌شود. در این داستان وقایع عجیب و شگفت‌‌انگیز رخ می‌دهدکه می‌تواند همه چیز را در زندگی تغییر دهد.

زندگی "تینا سزر "Tina Sezer&#۳۹;s همانند سناریوی فیلمی است که با مهارت نوشته شده است. او با نفوذ خود در اروپا سعی دارد ترکیه را در این منطقه معرفی کند.

او زمانی که زندگی خود را در ترکیه شروع کرد، هیچ گونه شناختی نسبت به این کشور و فرهنگ آن نداشت. همچنین ازدواجش، او را به حرفه‌ای علاقه‌مند کرد که هرگز درباره‌اش نیندیشیده بود... او در بخش صنعت جواهر به عنوان "تینا هانیم "Tina Hanim شناخته می‌شود. مدل‌های این طراح نشان‌دهنده ترکیبی از فرهنگ اروپایی و شرقی است.

هنگامی که تقویم، تاریخ ۱۹۶۴ را نشان می‌دهد، زندگی برای این دختر جوان اهل بی‌یرن شکل جدیدی پیدا می‌کند او با مرد جوانی که برای ادامه تحصیل در رشته شیمی به آلمان آمده است روبه رو می‌شود. این آشنایی منجر به عشق و در نهایت ازدواج می‌شود.

تینا سزر که عنوان آخر او پس از ازدواج به وی نسبت داده می‌شود برای تعطیلات به ترکیه آمد و در سال ۱۹۶۸ با این مرد ترکیه ‌ای ازدواج کرد. خانواده‌اش فکر می‌کردندکه او فرد ماجراجویی است و به این خاطر قصد رفتن به ترکیه را دارد.

از نظر آن ها ترکیه کشور مناسبی برای دخترشان نبود. پدرم به ترکیه آمد و با همسر آینده‌ام و خانواده‌اش ملاقات کرد و پس از شناخت اجازه ازدواج به من داد.داستان تینا سزر در ترکیه از سال ۱۹۷۲، زمانی که به"نور عثمانی Nur-u Osmaniye" (ترکیه جدید) گام نهاد، آغاز شد.این منطقه طی آن سال‌ها مکان آشفته‌ای بود با این حال جالب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید‌.

«با وجود آن که پیشنهاد‌های شغلی متعددی به من شده بود طی اولین سال‌های زندگیم در ترکیه، در خود شهامت پذیرش آن ها را نمی‌یافتم اما با این حال توانستم مقادیر فراوانی جواهر به آن ها بفروشم

وقتی تینا ۱۴ سال فعالیت در فروشگاه ۵۴ را پشت سر می‌گذاشت یکی از دوستانش از او خواست تا در فروشگاه ۱۸ به کار مشغول شود. این پیشنهاد پذیرفته شد و او با تشویق دوستش توانست طرح‌هایش را که مزین به سنگ‌های قیمتی بودند ارایه کند. سزر به عنوان اولین زن طراح، به ویژه در کاربرد سنگ‌های قیمتی معرفی شد.

«همکارانم در خیابان نور عثمانی با من شوخی می‌کردند.

 آن ها به کنایه می‌گفتند که یک زن آلمانی به این جا آمده و طراح سنگ‌های نیمه قیمتی است. در آن زمان جواهرات تنها مزین به الماس، زمرد و سفایر بودند. تا این که آن ها به عجیب بودن آثارم پی بردند. در هر حال مدت زمان مدیدی صرف کردیم تا مقبول واقع شویم.» موضوع دیگر آن است که سزر همسرش را نیز همانند کشورش دوست دارد و این امر مشوق او در پیشبرد اهدافش بوده است...

منبع خبر: نشریه طلا جواهر
  ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۵:۲۱:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد