مسکن اجتماعی تامین منابع نشده است

مسکن اجتماعی تامین منابع نشده است
در حالیکه معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از دستور کار هیات دولت برای ساخت ۲۰۰ هزار مسکن اجتماعی خبر می دهد معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می گوید هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و برای این کار تامین منابع نشده است.

هفته گذشته حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از در دستور کار قرار گرفتن ساخت 200 هزار مسکن اجتماعی در هفته جاری در هیات دولت خبر داد و گفت: در هفته جاری ساخت 200 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن اجتماعی که شامل ودیعه، اجاره و تعدادی هم ساخت است، در هیأت دولت مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های مسکن اجتماعی طبق تجارب داخلی و جهانی آماده است، گفت: پیشنهادی در این قالب در دولت مطرح است که این هفته در هیأت دولت مطرح خواهد شد.

مظاهریان ادامه داد: این طرح برای ساخت 200 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن اجتماعی است که شامل ودیعه، اجازه و تعدادی هم ساخت است و مجری این برنامه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و برای تأمین مسکن دهک‌های پایین جامعه خواهد بود.

جواد حق‌شناس معاون امور شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سئوال که آیا بنیاد مسکن در خصوص مسکن اجتماعی اقدامی انجام داده است یا خیر؟ گفت:هنوز در خصوص مسکن اجتماعی نمی توانم اظهارنظری داشته باشم چرا که هنوز اتفاق خاصی رخ نداده و اجازه بدهید تا کار تا حدودی به پیش برود تا بتوانیم در خصوص آن اظهارنظر کنیم.

وی ادامه داد: برای مسکن اجتماعی هنوز اتفاق خاصی رخ نداده است و تامین منابع برای آن انجام نشده است. دولت یازدهم طرح جدیدی را با عنوان «تامین مسکن اقشار کم‌درآمد» یا «مسکن اجتماعی» را به عنوان جایگزین مسکن مهر در دستور کار قرار داده که نخستین مراحل اجرایی آن با گذشت یک سال از تعیین مجری در سال‌ جاری آغاز شده است.

دولت یازدهم به‌عنوان طراح مسکن اجتماعی یک هدف را دنبال می‌کردند که آن هدف تأمین مسکن ارزان قیمت و آسان برای اقشار کم‌درآمد است.

براساس جزئیات طرح مسکن اجتماعی که هر سال قرار است ١٢٥‌هزار واحد مسکن اجتماعی درشهرها ساخته شود هنوز منابع مالی آن تامین نشده و دولت یازدهم آعاز اجرای این طرح را منوط به اتمام پروژه مسکن مهر دانسته است. ‌

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۸:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد