آغاز فعالیت لوک‌اویل در اکتشاف نفت ایران در خلیج‌فارس

آغاز فعالیت لوک‌اویل در اکتشاف نفت ایران در خلیج‌فارس
یک مقام ارشد روس با اشاره به آمادگی سه شرکت روسی برای همکاری با صنعت برق ایران، از آغاز فعالیت‌های شرکت لوک اویل روسیه در پروژه های اکتشافی نفت و گاز ایران در خلیج‌فارس خبر داد.

«کرموتسوف» معاون انرژی فدراسیون انرژی روسیه امروز در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در تشریح مهمترین مذاکرات شرکت‌های ایرانی و روسی در صنایع نفت، گاز و انرژی گفت: هم‌اکنون شرکت لوک‌اویل روسیه فعالیت‌های جدید اکتشافی خود را در خلیج‌فارس آغاز کرده ضمن آنکه مذاکراتی با شرکت ملی نفت ایران برای توسعه برخی از میادین نفت و گاز آغاز کرده است.

این مقام روس همچنین با اشاره به پیشنهادهای متعدد همکاری از سوی گازپروم، تات‌نفت و روس‌نفت روسیه برای مشارکت و همکاری در حوزه‌های مختلف صنعت نفت و گاز ایران تصریح کرد: شرکت‌های روس این آمادگی و توان را دارند تا حداکثر همکاری را با صنعت نفت ایران داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به امضای چندین سند همکاری بین شرکت‌های ایرانی و روسی در صنایع نفت و انرژی، اظهار داشت: علاوه بر این سه شرکت روسی هم برای مشارکت و همکاری در صنعت برق ایران و به ویژه پروژه تأمین منابع مالی نیروگاه‌های برق حرارتی، مذاکراتی را با طرف ایرانی آغاز کرده‌اند.

کرموتسوف با بیان اینکه در طول دو روز گذشته نمایندگان بیش از ۲۰ شرکت فعال روسی در زمینه صنایع نفت، گاز و حمل و نقل نفت و گاز با شرکت‌های ایرانی مذاکره کرده‌اند، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه مذاکرات به زودی قراردادهای جدیدی بین شرکت‌های ایرانی و روسی در صنایع  نفت و گاز و برق امضا شود.

معاون انرژی فدراسیون انرژی روسیه همچنین با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه تأکید کرد: اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی و خطوط لوله انتقال گاز از مهمترین اهداف امضای تفاهمنامه مشترک بین ایران و روسیه است.

جزئیات برنامه مشارکت صنعتی ایران و روسیه

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت هم امروز در حاشیه سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه در تشریح مهمترین محورهای مذاکرات ایران و روسیه در حوزه صنعت و تجارت گفت: تعریف یک برنامه پنج ساله همکاری با رویکرد صنایع معدنی و صنعتی از مهمترین محورهای مذاکرات انجام گرفته با طرف روسی در تهران بوده است.

این مقام مسئول از اجرای پروژه‌هایی به منظور تولید مشترک، انتقال دانش و فناوری و سرمایه‌گذاری مشترک به عنوان دیگر محورهای همکاری آتی شرکت‌های ایرانی و روسی در حوزه صنعت و تجارت کشور یاد کرد و افزود: در شرایط فعلی جدا از پروژه‌های نفت و گاز در حوزه‌های شیمی، هوا و فضا، مهندسی، ذوب فلزات، صنایع معدنی، زمین‌شناسی، توسعه انرژی‌های پاک و صنایع پزشکی، ظرفیت برای انجام همکاری‌های مشترک بین ایران و روسیه وجود دارد.

خسروتاج در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس توافق انجام گرفته، قرار شده با امضای قراردادهای متعدد و آغاز مشارکت‌های جدید، اما حجم صادرات و واردات دو کشور متوازن و متعادل باشد.

منبع خبر: خبر گزاری مهر
  ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۹:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد