احداث نیروگاه زغال‌سنگ سوز "طبس"

احداث نیروگاه زغال‌سنگ سوز "طبس"
نیروگاه زغال‌سنگ سوز طبس با عاملیت فاینانس بانک توسعه صادرات ایران و مشارکت کنسرسیوم مپنا و شانگهای الکتریک احداث می‌شود.

به نقل از  پایگاه اطلاع ‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی‌رضا نصرالهی" ضمن بیان این خبر اظهار داشت: پس از انجام مذاکرات فنی دقیق با بانک توسعه صادرات، این بانک موافقت رسمی خود را با قبول عاملیت پروژه احداث نیروگاه زغال سنگ‌سوز طبس اعلام کرد.

وی افزود: عملیات اجرایی طرح نیروگاه زغال سنگ سوز طبس از سال 1387 آغاز شده اما امکان گشایش اعتبار اسنادی و یا LC برای پروژه میسر نشد.

مجری طرح بازتوانی نیروگاه‌های کشور تصریح کرد: از سال 1390 پیمانکار تجهیزات جانبی در کارگاه فعالیت می‌کند و این بخش 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نصرالهی خاطرنشان کرد: بانک عامل پیشین این پروژه، بانک صادرات بود که به دلیل وجود تحریم‌های ظالمانه علیه بانک‌های کشور، امکان گشایش میسر نشده بود و روند احداث این نیروگاه با تأخیر مواجه شده بود.

وی ضمن تقدیر از همکاری و حمایت‌های معاونت برنامه ریزی و مدیرعامل جهت پذیرش عاملیت پروژه طبس ازجانب بانک توسعه صادرات اظهار امیدواری کرد: با توجه به افق جدید همکاری با بانک توسعه صادرات، مراحل اجرایی این پروژه در آینده نزدیک آغاز شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۷:۱۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد