رشد ۴۹ درصدی ارزش معاملات فرابورس در هفته ای که گذشت

رشد ۴۹ درصدی ارزش معاملات فرابورس در هفته ای که گذشت
معاملات فرابورس ایران در هفته گذشته با رشد متغیرهای ارزش بازار، شاخص کل و ارزش معاملات به پایان رسید.

شاخص فرابورس ایران در هفته ای که گذشت با رشد 3.2 واحدی در نزدیکی ارتفاع 866 واحدی قرار گرفت و ارزش بازار نیز با افزایش 23 هزار و 373 میلیارد ریالی معادل 2.4 درصد رشد را به ثبت رساند و به رقم 997 هزار و 406 میلیارد ریال رسید.
در همین حال دادوستد یک‌هزار و 167 میلیون ورقه به ارزش 10 هزار و 728 میلیارد ریال نتیجه معاملات صورت گرفته در بازارهای فرابورس در این مدت بود که این حجم نقل و انتقال در 78 هزار دفعه صورت گرفت. ارقام حجم و تعداد دفعات معاملات نیز در حالی افت 28 و 19 درصدی را در مقیاس هفتگی تجربه کردند که ارزش آن با افزایش نزدیک به 50 درصدی روبه‌رو شد.
بر اساس این گزارش؛ نقل و انتقال یک‌هزار و 136 میلیون ورقه سهم به ارزش 3 هزار و 147 میلیارد ریال نیز نتیجه معاملات صورت گرفته در هفته گذشته در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران است و در بازار ابزارهای نوین مالی نیز معامله 31 میلیون ورقه بهادار به ارزش 7 هزار و 581 میلیارد ریال انجام شد.
همچنین بازار فرابورس ایران در هفته ای که گذشت شاهد بازگشایی نماد اسناد خزانه اسلامی کوتاه‌مدت با نماد «سخا1» بود و به‌ترتیب با رشد 35 و 119 درصدی حجم و ارزش معاملات همراه شد. در این بازار « سخا1» که مبلغ کل اوراق آن 20 هزار میلیارد ریال است با قیمت 985 هزار و 500 ریال بازگشایی شد و تاریخ سررسید آن 19 دی ماه سال جاری است.
افزون بر این در هفته گذشته اوراق بدهی برای چندمین هفته متوالی صدرنشینی خود را در بازار ابزارهای نوین مالی حفظ کرد و به این ترتیب دست به دست شدن 8 میلیون ورقه بدهی به ارزش 7 هزار و 149 میلیارد ریال به ثبت رسید که رشد بیش از 130 درصدی حجم و ارزش معاملات این اوراق را نشان می‌دهد.
صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن نیز به‌ترتیب به میزان 23 و 0.22 میلیون ورقه در این مدت دادوستد شدند که ارزش آنها معادل 259 و 173 میلیارد ریال بود.
همچنین رصد دادوستد صنایع فرابورسی در هفته گذشته حکایت از این دارد که گروه فلزات اساسی با نقل و انتقال 433 میلیارد ریال، سهم 27 درصدی از ارزش کل معاملات بازارهای اول، دوم و پایه را به خود اختصاص داد و در رده اول ایستاد و پس از آن دو گروه محصولات کاغذی و پالایشی‌ها با دادوستدهایی به ارزش 201 و 170 میلیارد ریال به ترتیب سهم 12 و 10 درصدی را در اختیار گرفتند و در مرتبه دوم و سوم ایستادند.
این گزارش می افزاید: در میان 10 صنعت برتر فرابورسی در هفته گذشته نام گروه‌هایی همچون محصولات شیمیایی‌ها، انبوه‌سازی، بانک‌ها و گروه حمل و نقل نیز به چشم می‌خورد.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۷:۱۴ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد