حجم معاملات سکه در بورس آتی به یک هزار و 240 میلیارد ریال رسید

حجم معاملات سکه در بورس آتی به یک هزار و 240 میلیارد ریال رسید
مدیرعامل بورس کالای ایران می گوید، بورس کالای ایران می تواند در سال های آینده به مرجع تعیین و کشف قیمت کالاهایی در منطقه تبدیل شود که در آنها مزیت نسبی و رقابتی داریم.

حامد سلطانی نژاد امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از معاملات آپشن در بازار سرمایه افزود: برای رسیدن به هدف فوق و تبدیل شدن به مرجع قیمتی باید ملزوماتی مانند بالا بودن عمق بازار، نقد شوندگی، استمرار عرضه و داشتن ابزارهای مالی فراهم شود.
مدیرعامل بورس کالا یادآور شد: ابزارهای مالی می توانند در تنظیم بازار نقش مهمی ایفا کرده و برای فعالان اقتصادی جذاب باشند.
سلطانی نژاد ادامه داد: اکنون در بورس کالای برزیل، آرژانتین و آمریکا از ابزارهای مالی برای تنظیم بازار استفاده می کنند که ایران نیز می تواند در آینده از طریق ابزارهای مالی بورس کالا، بازارها را تنظیم کند.
وی به راه اندازی بازار آتی سکه در کشور اشاره کرد و افزود: از سال 1387 تاکنون، ارزش معاملات آتی سکه در بورس کالا به بیش از یک هزار و 240 میلیارد ریال رسیده است.
مدیرعامل بورس کالا افزود: ابزارهای مالی می توانند در تنظیم بازار نقش مهمی ایفا کرده و برای فعالان اقتصادی جذاب باشند. بورس کالا بدنبال توسعه قراردادهای آپشن (اختیار معامله) است و با توجه به ظرفیت هایی که دراین بورس فراهم شده، در آینده معاملات آنلاین آپشن نیز راه اندازی خواهد شد.
هر چند معاملات رسمی آپشن از امروز آغاز شد، اما معاملات آپشن سکه در بورس کالا، هفته گذشته (چهارشنبه) کلید خورد که با استقبال معامله گران مواجه شد به طوری که 2 هزار و 506 قرارداد اختیار خرید سکه طلا به ارزش بیش از 28 میلیارد ریال در بورس کالا داد و ستد شد.

منبع خبر: ایرنا
  ۲۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۷:۳۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد