هراس شرکت های بیمه خارجی فعال در ایران

هراس شرکت های بیمه خارجی فعال در ایران
شرکت های بیمه خارجی که پس از توافق هسته ای تهران با قدرت های غربی وارد بازار ایران شدند، اکنون نگران آن هستند که با آغاز کار دولت ترامپ، توافق صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ میلادی تحت سرپرستی «باراک اوباما» رئیس جمهوری کنونی آمریکا، در معرض خطر قرار بگیرد و آنان نتواند به فعالیت خود ادامه دهند.

به نقل از منا اینشورنس ریویو،  پیروزی تعجب برانگیز دونالد ترامپ در انتخابات ماه گذشته ایالات متحده آمریکا بار دیگر باعث شد تا اعتماد به بازار بیمه حمل و نقل دریایی با ایران زیر سایه تردید قرار بگیرد؛ اعتمادی که پس از بازسازی روابط تجاری با تهران تقویت شده بود.
با این پیروزی کارگزاران و بیمه گران باردیگر اشتیاق خود را برای سرمایه گذاری در ایران از دست دادند و عمده دلیل مطرح شده از سوی آنان سیاست های دولت آتی آمریکاست. در حقیقت آنان می ترسند که ترامپ سیاست تندی را در قبال ایران در پیش بگیرد و توافق هسته ای با ایران را که منجر به لغو تحریم ها و تسهیل روابط تجاری با تهران شده بود، باطل کند.
این در حالی است که بخش صنعت دریایی جهان خواهان ورود به این بازار ایران به عنوان بخش اصلی اقتصادی این کشور است و پس از لغو تحریم ها این شرکت ها به شدت به دنبال سرمایه گذاری در این بخش ها بودند. اما اکنون این اشتیاق به شدت کاهش پیدا کرده است.
طبق گزارش، شرکت خدمات اطلاعاتی "اکسو اینشورنس"، ایران بزرگترین بازار بیمه غیرعمر در خاورمیانه را در اختیار دارد و در سطح جهان نیز در رتبه بیست و نهم جای دارد. در این گزارش آمده است، درآمد حق بیمه از بازار بیمه غیرعمر ایران در سال 2014 و 2015 میلادی حدود 22.6 درصد رشد داشته است.،
این در حالی است که پیش از اعمال تحریم ها، توسعه اقتصادی در این کشور بیش از نرخ تورم بوده است.
یکی از کارگزاران بورس لندن در این باره گفت: حتی پس از لغو تحریم ها نگرانی برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل دریایی ایران وجود دارد. لندن در این زمینه بسیار محتاطانه گام بر می دارد و در هراس است تا تحریم ها ناگهان دوباره اعمال شوند.
او ادامه داد: نتیجه انتخابات در آمریکا این خطر را پررنگ تر کرده است و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که سیاست ترامپ در قبال کشورهای مسلمان بسیار افراطی باشد و این موضوع دوباره ایران را در مقابله با کشورهای غربی قرار دهد.

منبع خبر: 
  ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱:۱۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد