هنري راس پروت، ميلياردر خدمات كامپيوتري

هنري راس پروت، ميلياردر خدمات كامپيوتري
هنري راس پروت پدر كارآفرين آمريكايي است كه شركت سيستم‌هاي داده‌هاي الكترونيك (EDS) و شركت سيستم‌هاي پروت را تاسيس كرده است.
هنري راس پروت پدر كارآفرين آمريكايي است كه شركت سيستم‌هاي داده‌هاي الكترونيك (EDS) و شركت سيستم‌هاي پروت را تاسيس كرده است. مجله فوربز در سال 2010 پروت را با ثروت 3/3 ميليارد دلار به عنوان دويست و هشتاد و هفتمين ثروتمند دنيا معرفي كرد.
هنري راس پروت پدر در 27 ژوئن سال 1930 در تكساركانا در ايالت تگزاس در آمريكا متولد شد. پدر او، گابريل راس پروت يك تاجر كتان بود. هنري راس پروت به يك مدرسه خصوصي به نام پتي هيل رفت. وي در سال 1947 از دبيرستان تگزاس در تكساركانا فارغ‌التحصيل شد. سپس براي ادامه تحصيل به كالج ارشد تكساركانا رفت.
هنري راس پروت در سال 1949 به آكادمي‌دريايي ايالات متحده پيوست. او در سال 1953 از اين آكادمي‌فارغ‌التحصيل شد. هنري كه در آن زمان ارشد كلاس و فرمانده گردان خود بود، در سال 1954 ستوان شد.
پروت پس از ترك نيروي دريايي در سال 1957 در شركت ماشين‌هاي تجاري بين‌المللي (IBM) به عنوان فروشنده استخدام شد. او به سرعت رشد كرد و تبديل به يك كارمند ارشد شد. هنري راس پروت تلاش مي‌كرد كه ايده‌هاي خود را به سرپرستانش كه بسيار او را ناديده مي‌گرفتند بقبولاند. پروت در سال 1962 اين شركت را ترك كرد و شركت سيستم‌هاي داده‌هاي الكترونيك (EDS) را براي ارائه خدمات پردازش اطلاعات به شركت‌ها در دالاس در تگزاس تاسيس كرد. البته او در اين كار با مشكلات زيادي مواجه بود.
پروت قبل از اينكه بتواند اولين قراردادش را ببندد هفتاد و هفت بار از سوي شركت‌هاي مختلف رد شد، اما نهايتا در دهه 1960 يك قرارداد پرمنفعت با دولت ايالات متحده بست. شركت EDS در سال 1968 به شكل عمومي‌وارد بازار سهام شد و سهام اين شركت به سرعت از قيمت 16 دلار به 160 دلار رسيد كه ثروت زيادي را عايد پروت كرد. شركت جنرال موتورز در سال 1984 بخش اعظم سهام شركت EDS را به قيمت 4/2 ميليارد دلار خريداري كرد. درآمد شركت EDS در سال 2007 در حدود 1/22 ميليارد دلار و تعداد كارمندان آن بيش از 136 هزار نفر بودند.
هنري راس پروت پدر در سال 1988 شركت سيستم‌هاي پروت را در پلانو در ايالت تگزاس تاسيس كرد. پسر او، هنري راس پروت پسر، در نهايت جايگزين پدرش در مقام مديرعاملي شركت شد. هنري راس پروت شركت سيستم‌هاي پروت را در سال 2009 به قيمت 9/3 ميليارد دلار به شركت دل فروخت، البته راس پروت پسر همچنان رييس اين شركت باقيمانده است. درآمد اين شركت در سال 2010 در حدود 8/2 ميليارد دلار بود و بيش از 23100 نفر براي اين شركت كار مي‌كردند. خدماتي كه شركت سيستم‌هاي پروت ارائه مي‌دهد شامل توسعه نرم افزارها، يكپارچه سازي سيستم‌ها و خدمات تكنولوژي اطلاعات مي‌شود.
هنري راس پروت پدر همچنين در زمينه املاك و مستغلات فعال است و املاكي در‌هاليوود را اداره مي‌كند.
هنري راس پروت پدر ازدواج كرده و 5 فرزند دارد. وي در حال حاضر ساكن دالاس در تگزاس است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۱:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد