میلیاردر هندي، مالك تيم ليورپول

میلیاردر هندي، مالك تيم ليورپول
گراهندی ملیکارجونا رائو موسس گروه جی ام آر یک شرکت پیشتاز در زمینه توسعه زیرساخت‌ها در هند است.
گراهندی ملیکارجونا رائو موسس گروه جی ام آر یک شرکت پیشتاز در زمینه توسعه زیرساخت‌ها در هند است. این میلیاردر هندی در سال 2010 از سوی مجله فوربز با ثروت 2/3 میلیارد دلار در رده دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
گراهندی ملیکارجونا رائو در 14 دسامبر سال 1950 در رجام در ناحیه سریکاکولام آندهرا پرادش در هندوستان به دنیا آمد. رائو از دانشگاه آندهارا مدرک کارشناسی دریافت کرده است. او در آغاز کار تجارت کنف هندی یا جوت را انتخاب کرد.
گراهندی ملیکارجونا رائو در سال 1978 گروه جی آر ام را تاسیس کرد، او این گروه را گسترش داد و آن را به یک شرکت بزرگ در زمینه انرژی و توسعه زیرساخت‌ها تبدیل کرد.
کسب و کار اصلی گروه جی آر ام شامل فرودگاه‌ها،‌ انرژی و اتوبان‌ها می‌شود. این شرکت همچنین در بخش‌های کشاورزی و فضایی هم حضور چشمگیری دارد.
گروه جی آر ام در حوزه خدمات اجتماعی شامل تحصيلات،‌ بهداشت و سلامت، توانمندسازی افراد جامعه و برنامه‌های توسعه اجتماعی نيز فعالیت می‌کند. اين شركت فعالیت‌های اجتماعی خود را از طریق بنیاد مسوولیت اجتماعی گروه انجام می‌دهد.
گروه جی آر ام در ساخت فرودگاه بین‌المللی حیدرآباد و فرودگاه بین‌المللی سابیحا گوکچن در ترکیه مشارکت داشته است. رائو در حال حاضر ريیس فرودگاه بین‌المللی حیدرآباد است. گروه جی آر ام همچنین در بازسازی فرودگاه دهلی نو مشارکت داشته است.
رائو ریاست این فرودگاه را نیز برعهده دارد. شركت رائو در سال 2007 موفق شد در مزایده خصوصی‌سازی سومین فرودگاه پر تردد در هندوستان، فرودگاه بین‌المللی ایندیراگاندی، پیروز شود. گروه جی آر ام در حال حاضر پروژه‌های زیادی در زمینه بزرگراه، نیروگاه‌ها و فرودگاه‌ها را در جنوب هندوستان در دست دارد.
گراهندی مالیکارجونا در حال حاضر ريیس و مدیر شرکت جی آر ام است. وی همچنین ريیس شرکت تولید نیروی ورماگیری است.
دفتر مرکزی گروه جی آر ام در بانگالور در هندوستان قرار دارد و بیش از 6 هزار نفر برای این شرکت مشغول به کار هستند.
گراهندی ملیکارجونا رائو ازدواج کرده و سه فرزند دارد. وی ساکن بانگالور در هندوستان است. رائو در سال 2009 با پرداخت مبلغ 500 میلیون یورو تیم لیورپول در لیگ برتر انگلستان را خرید.
او همچنین مالک تیم دهلی دیردویلز در لیگ برتر هندوستان، تونتی کریکت، است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۲۴:۳ قبل از ظهر
نظرات (1)

saeed  ۲۲ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۳۵:۲۲ قبل از ظهر

ali va besyyar khob ast

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد