لیو ژانگ تیان، غول آلومینیوم چین

لیو ژانگ تیان، غول آلومینیوم چین
لیو ژانگ تیان بنیانگذار و ريیس مجموعه شرکت‌های ژانگ وانگ است که با ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
لیو ژانگ تیان بنیانگذار و ريیس مجموعه شرکت‌های ژانگ وانگ است که با ثروت 2/3 میلیارد دلار در سال 2010 در رده دویست و نود و هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفت.
لیو ژانگ تیان در سال 1964 در لیائونینگ در چین به دنیا آمد. او شرکت ژانگ وانگ چین را در سال 1993 تاسیس کرد و از آن زمان ريیس این شرکت است. وی مسوول برنامه‌ریزی استراتژیک کلی و مدیریت کسب‌وکار این شرکت است.
لیو ژانگ تیان قبل از تاسیس گروه ژانگ وانگ ريیس چندین شرکت از جمله کارخانه لیائویانگ،‌ شرکت شیمیایی فوتیان‌، شرکت لیائونینگ چنگ چنگ و شرکت‌هانگ چنگ بود.
لیو‌ژانگ تیان بیش از 18 سال تجربه در مدیریت و توسعه کسب و کار در صنعت استخراج آلومینیوم دارد.
مجموعه شرکت‌های ژانگ وانگ چین یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید پروفایل وینیل و آلومینیوم در چین است که دفتر مرکزی آن در شنیانگ در استان لیائونینگ چین واقع شده است. محصولات این شرکت به عنوان قطعات و مواد اولیه در محصولات نهایی در بخش حمل و نقل ریلی مورد استفاده قرار می گیرند. البته محصولات این شرکت به مصارف دیگری چون ساخت و ساز ساختمان‌های مسکونی،‌ مصارف صنعتی‌، خودروسازی، صنعت هواپیمایی،‌ صنعت فضایی، اتومبیل‌های سنگین، مترو،‌ ‌تجهیزات ماشین آلات، بخش مهندسی برق و نیرو و غیره نیز می رسند. مجموع دارایی‌های شرکت ژانگ وانگ چین در حدود 91/8 میلیارد یوآن چین ( 37/1 میلیارد دلار آمریکا) است و بیش از 3200 نفر برای این شرکت مشغول به کار هستند که در حدود 1120 نفر از آنها را افراد متخصص بالاتر از سطوح میانی تشکیل می‌دهند. ظرفیت سالانه تولید پروفایل‌های آلومینیوم در این شرکت در حدود 500 هزار تن و ظرفیت پروفایل‌های وینیل آن در حدود 400 هزار تن است. شرکت ژانگ وانگ چین در سال 2009 برای اولین بار با قیمت 7 دلار هنگ کنگ به ازای هر سهم وارد بازار سهام هنگ‌کنگ شد که با جذب سرمایه 26/1 میلیارد دلار، بزرگترین IPO ( عرضه سهام یک شرکت برای اولین بار در بازار سهام) جهان در آن سال معرفی شد. شرکت ژانگ وانگ چین در سال 2010 موفق به دریافت گواهینامه IRIS (‌استاندارد بین المللی صنعت راه‌آهن) شد.
لیو ژانگ تیان در سال 2002 یک دیپلم در مدیریت اجرایی از دانشگاه رادیو و تلویزیون لیائونینگ در چین دریافت کرده است. وی موفق به کسب عنوان کارفرمای نمونه در ایالت لیائونینگ از سوی حاکمیت ایالت لیائونینگ و جایزه مدال ملی می‌دی از سوی فدراسیون اتحادیه‌های تجاری چین در سال 1999 و عنوان کارفرمای نمونه ملی توسط شورای ایالتی چین در سال 2000 شده است. لیو ژانگ تیان از سال 2008 به عنوان ريیس هیات مدیره و مدیر اجرایی مجموعه شرکت‌های ژانگ وانگ چین مشغول به کار است.
لیو ژانگ تیان همچنین یکی از اقتصاددانان و اعضای دهمین و یازدهمین کنگره ملی مردمی، یکی از اعضای کمیته اجرایی فدراسیون صنعت و تجارت چین و نایب ريیس فدراسیون صنعت و تجارت لیائونینگ است. لیو ژانگ تیان ازدواج کرده و در حال حاضر ساکن لیائویانگ است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۷:۲۹:۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد