قیمت جهانی طلا ثابت ماند

قیمت جهانی طلا ثابت ماند
قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه در حالی با تغییر چندانی روبرو نشده است که حملات مرگبار روز گذشته در برلین و آنکارا نتوانسته است بازار طلا را دستخوش تحولات بزرگی کند، به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی توجه زیادی به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال آینده دارند.

به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز،سفیر روسیه در ترکیه روز گذشته در حال سخنرانی در یک نمایشگاه عکس در آنکارا توسط یک مامور پلیس ترور و کشته شد.
چند ساعت بعد یک کامیون خود را به یک بازار پرجمعیت کریسمس در شهر برلین آلمان کوبید و در این حادثه 12 نفر کشته و 48 نفر دیگر زخمی شدند.
اظهارات امیدوار کننده جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص اوضاع بازار کار و اشتغال، احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در سال 2017 میلادی را بیشتر کرده است.
ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اف سی استون تاکید کرد: با توجه به اینکه امروز سه شنبه آمارهای اقتصادی مهمی در آمریکا منتشر نخواهد شد، به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.
وی در ادامه افزود: طلا باید شاهد بی ثباتی اقتصادی باشد تا روند صعودی قیمت را مجددا آغاز کند ولی در شرایط کنونی که شاخص سهام در بازارهای بین المللی و ارزش دلار آمریکا رو به افزایش است، بعید است که قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو شود.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 1138 دلار رسیده است.
وانگ تائو تحلیلگر تکنیکال بازار طلا نیز تاکید کرد: پس از شکسته شدن سطح مقاومتی 1137 دلاری می توان انتظار داشت که قیمت این فلز زرد تا سطح 1153 دلار در هر اونس افزایش یابد.
میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با 1.06 درصد کاهش به کمتر از 828 تن رسیده است. میزان ذخایر طلای این صندوق از نوامبر تاکنون 12 درصد کاهش داشته است.
به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا طی سال آینده 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد