رونمایی از سامانه الکترونیکی صدور ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری

رونمایی از سامانه الکترونیکی صدور ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری
سامانه الکترونیکی صدور ضمانت نامه در صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک رونمایی شد که می تواند مراحل ثبت درخواست متقاضیان تا صدور ضمانت نامه را انجام دهد.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری و دبیر کارگروه توسعه دولت الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت ، در این رابطه گفت: توسعه دولت الکترونیک از برنامه های اساسی وزارت است و رویکرد به گونه ای است که خدمات و فرآیندهای کاری این وزارت خانه در اسرع وقت الکترونیکی شود و فرآیندها و خدمات مهم در سطح وزارت انتخاب شده و شناسنامه خدمات آنها تکمیل می گردد تا مراحل الکترونیکی کردن فرایند ها انجام شود.

اصغر مصاحب نیا با بیان اینکه از طریق سیاست هایی که ازجانب کارگروه توسعه دولت الکترونیک در وزارت خانه و با هماهنگی مراجع ذیربط تدوین و ابلاغ می شود، مراحل ایجاد و توسعه سامانه ها و فرآیندهای الکترونیکی این وزارت را پایش و نظارت می کنیم افزود: سیاست گذاری ما در این حوزه به گونه ای است که ضمن هم افزایی و تعامل در کلیه بخش های وزارت، از امکانات موجود حداکثر استفاده صورت گرفته و برنامه های بخش های صنعت، معدن و تجارت بر اساس اولویت های تعیین شده و به صورت متوازن پیش برود.

وی یکی از برنامه های مهم دیگر این حوزه را توسعه ارتباطات برون سازمانی با دستگاه هایی که مکمل خدمات این وزارت هستند دانست و گفت : برای تکمیل ساختار پنجره واحد و در بستر های تعیین شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات، طرح های زیرساختی نظیر ایجاد شبکه IX صنعت، معدن و تجارت در دستور کار بوده و مراحل اجرایی را طی می کند. این بستر داده های مورد نیاز برای خدمات وزارت را به صورت یکپارچه دریافت کرده و در سامانه های بخشی توزیع می کند.

وی در خاتمه افزود: با توجه به گستردگی خدمات و پیچیدگی فرآیندها، این وزارت یکی از دستگاه های پیشرو در حوزه توسعه دولت الکترونیک می باشد

سید مهدی نیازی مدیرکل دفتر آمار و فراوری داده ها و عضو کارگروه توسعه دولت الکترونیک نیز در این رابطه گفت : ساختار توسعه دولت الکترونیک در این وزارت در حوزه صنعت شامل صدور مجوزها، تامین مالی، مشوق ها و معافیت ها، حوزه معدن شامل صدور مجوزها، حوزه تجارت شامل صدور مجوزها، کنترل و نظارت بر قیمت ها و رسیدگی به شکایات، حوزه تجارت الکترونیک شامل صدور گواهی نماد، گواهی امضای الکترونیکی و رهگیری، حوزه آموزش و پژوهش شامل صدور مجوزها و مشوق ها و در نهایت حوزه اطلاع رسانی و شفاف سازی شامل پورتال ها و پایگاه های اطلاعاتی و پایگاه های اطلاعات جغرافیایی می باشد و تصریح کرد: سامانه صدرو ضمانت نامه صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در حوزه صنعت و تامین مالی قرار دارد و خدمت جدیدی است که مراحل تحلیل و پیاده سازی آن طی چند ماه اخیر انجام گرفته و امروز رونمایی می شود تا با عملیاتی شدن آن یکی دیگر از خدمات مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت الکترونیکی شود.

متقاضیان در این سامانه می توانند نسبت به ثبت درخواست خود به صورت الکترونیکی اقدام کرده و مراحل بررسی درخواست خود را رهگیری و رصد کنند. از طریق این سامانه، امکان نظارت و پایش کلیه مراحل صدور ضمانت نامه برای عوامل اجرایی، نظارتی و مدیران ارشد صندوق فراهم خواهد بود.

محمد حسین مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه بسیاری از خدمات ارائه شده دراین صندوق در حوزه صنایع کوچک در هیچ صندوق حمایتی رقیب ندارد به بخشی از این خدمات اشاره کرد و گفت: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به موجب قانون وظیفه دارد تا موجبات توسعه سرمایه گذاری صنایع کوچک را فراهم کرده ضمن اینکه پذیرش ریسک در حوزه خرید، فروش، پیمانکاری و سرمایه گذاری را برعهده دارد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با بیان اینکه در حال حاضر سقف هر ضمانت نامه سی میلیارد ریال می‌یاشد افزود ارائه این خدمات تنها در قبال دریافت حداقل کارمزد (بین 1 تا 2 درصد) در طی سال صورت می گیرد

وی همچنین اظهار کرد: صندوقدر حوزه پیمانکاری نیز ضمانت نامه های مورد نیاز پیمانکاران از قبیل مزایده و مناقصه، پیش پرداخت ،حسن انجام کار و کسور وجه الضمان را صادر می‌کند که دراین خصوص تا 50 درصد تخیف کارمزد پیش بینی شده و 50 درصد تخفیف نیز در وجوه تودیعی نسبت به سیستم بانکی در نظر گرفته شده است که متقاضیان می توانند از آن بهره مند شوند.

مقیسه گفت: برای کاهش و حذف مراجعه حضوری متقاضیان و تسهیل سازی ثبت درخواست متقاضیان و نیز شفاف سازی مراحل صدور، سامانه ای برای مدیریت این فرآیند طراحی و پیاده سازی شده تا بعد از اجرای مراحل آزمایشی در کل کشور عملیاتی گردد که رونمایی از سامانه در نمایشگاه حاضر صورت پذیرفت.

وی افزود: در دو هفته آینده این سامانه به صورت آزمایشی در دو استان اجرایی خواهد شد و بعد از آن در کل کشور عملیاتی می گردد و کلیه متقاضیان می توانند بدون مراجعه به صندوق و یا نمایندگان استانی نسبت به ثبت درخواست و پیگیری مراحل صدور ضمانت نامه خود اقدام کنند.

وی در خاتمه گفت، بعد از عملیاتی شدن سامانه در کل کشور، متقاضیان برای ثبت الکترونیکی درخواست خود می توانند به سایت صندوق به آدرس https://www.sif.ir مراجعه کنند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱۱:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد