بیمه سلامت با اجرا نشدن طرح پزشک خانواده 240 هزار میلیارد ریال بدهکار می شود

بیمه سلامت با اجرا نشدن طرح پزشک خانواده 240 هزار میلیارد ریال بدهکار می شود
مدیرعامل بیمه سلامت کشور با تاکید بر اینکه اجرای طرح پزشک خانواده مهمترین نیاز بخش سلامت کشور در زمان حاضر است، گفت: اجرا نشدن این طرح میزان بدهی های بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد را به رقم نجومی 240 هزار میلیارد ریال تا پایان سال آینده می رساند.

 محمدجواد کبیر دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: طرح پزشک خانواده در راستای فرامین مقام معظم رهبری، سیاست های ابلاغی سلامت، سند چشم انداز 20 ساله کشور، برنامه های پنج ساله و کاهش دغدغه های حوزه سلامت کشور باید به هر نحو ممکن اجرا شود.
وی با اشاره به پیش بینی اجرای طرح پزشک خانواده در لایحه بودجه سال آینده کشور اضافه کرد: ما اصرار داریم که این طرح از سال آینده در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت، حاشیه شهرها و روستاها اجرا شود.
به گفته وی در صورت موافقت مجلس و تصویب اجرای طرح پزشک خانواده از سال آینده در کشور حدود 47 میلیون نفر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند و نظام ارجاع ساماندهی می شود.
وی ادامه داد: اجرای طرح کلینیک های سوبسیدی در شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت و پیاده سازی طرح راهنمای بالینی برای 50 خدمت پرهزینه بخش سلامت از جمله بخش های مهم طرح پزشک خانواده است که می تواند از هزینه های سرسام آوربیمه سلامتدر بخش درمان جلوگیری کند.
وی تاکید کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده نباید زیاد درگیر وجود زیرساخت ها باشیم زیرا می توان با منابع انسانی موجود، این طرح را اجرا کرد. مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به روند افزایش بدهی های بیمه سلامت در سه سال گذشته به علت کاهش قابل توجه و حدود 100 دلاری قیمت نفت در سال 93، گفت: میزان بدهی این بیمه در پایان سال 93 حدود 21 هزار میلیارد ریال و در پایان سال گذشته 57 هزار میلیارد ریال بود و ادامه این روند بسیار نگران کننده است.
کبیر افزود: دولت تدبیر و امید تمهید ویژه ای در قالب فروش اوراق قرضه 80 هزار میلیارد ریالی برای کاهش بدهی های بیمه سلامت اندیشیده که نیمی از آن تاکنون محقق شده است و نیم دیگر نیز تا هفته های آینده محقق می شود.
در حال حاضر بیش از 40 میلیون نفر در کل کشور از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند که افزون بر 50 درصد مردم کشور را شامل می شود.
بیمه سلامت از سال 93 با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور به اجرا در آمد و در زمان حاضر بیش از 11 میلیون نفر از این بیمه بهره مند هستند.
مدیرعامل بیمه سلامت کشور امروز در راستای بررسی وضعیت این سازمان در آذربایجان غربی و کمک به حل مشکلات بیمه در استان، میهمان مسئولان آذربایجان غربی بود.

منبع خبر: ایرنا
  ۳۰ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۲:۵۷ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد