اوج قيمت طلا، روندي دنباله دار

اوج قيمت طلا، روندي دنباله دار
قیمت طلا پس از خبر توافق نکردن قانونگذاران امریکا در خصوص بدهی فدرال رزرو، روند صعودی را ادامه داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در پی افزایش نگرانی در خصوص غفلت بزرگترین اقتصاد دنیا در خصوص بدهی های معوقه خود، تحویل فوری طلا با دومین روز افزایش، با رشد 1.4 درصدی به هر اونس 162 هزار و 407 دلار رسید.
قیمت طلا پس از خبر توافق نکردن قانونگذاران امریکا در خصوص بدهی فدرال رزرو، روند صعودی را ادامه داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در پی افزایش نگرانی در خصوص غفلت بزرگترین اقتصاد دنیا در خصوص بدهی های معوقه خود، تحویل فوری طلا با دومین روز افزایش، با رشد 1.4 درصدی به هر اونس 162 هزار و 407 دلار رسید. قیمت طلا برای تحویل در ماه آگوست در بورس نیویورک به هر اونس 162 هزار و 430 دلار رسید. موسسه رتبه بندی مودی و موسسه فیچ هشدار داده اند در صورت امتداد بحران به وجود آمده در این کشور، مجبور به کاهش رتبه اعتباری امریکا خواهند شد.
تحویل فوری طلا در سال جاری میلادی بر اثر افزایش تقاضای سرمایه گذاران با 14 درصد افزایش روبرو شده است که کاهش قدرت ارز در بازارهای جهانی و بدهی های امریکا و اتحادیه اروپا از دلایل عمده این افزایش اعلام شده است. درحالی که به موعد پرداخت بدهی های آمریکا نزدیک می شویم، به نظر می رسد مذاکرات بین رئیس جمهور آمریکا و رهبران حزب جمهوریخواه، برای دفع خطر بی سابقه تاخیر در پرداخت بدهی ها، به جایی نرسیده است. بزرگترین مانع برای به نتیجه رسیدن مذاکرات میزان افزایش درآمد دولت از طریق اصلاح نظام مالیاتی است.
آقای اوباما می خواهد از طریق افزایش مالیات ها درآمد دولت را در ده سال آینده 1200 میلیارد دلار افزایش دهد در حالی که جمهوریخواهان به رقمی بیشتر از 800 میلیارد دلار راضی نمی شوند. 
منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۳ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۸:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد