ابزار اختیار فروش راه اندازی می شود

ابزار اختیار فروش راه اندازی می شود
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از برنامه راه اندازی اختیار فروش خبر داد و گفت : آپشن ، پوششی برای ریسک گریزی است.

شاپور محمدی، گفت : ابزار اختیار معامله (آپشن) باعث افزایش فرصت های سرمایه گذاری در بازار سرمایه می شود و به پوشش ریسک سرمایه گذاری کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه ابزار آپشن سالهاست در بازارهای مالی دنیا در حال استفاده است، گفت: در ایران برای اولیه بار این ابزار آغاز به کار کرده است که به توسعه دانش مالی و فرهنگ سازی مالی نیز کمک خواهد کرد.

محمدی همچنین گفت : سازمان بورس آمادگی کامل برای راه اندازی بازار مشتقه ارز دارد اما بر اساس قانون سیاست گذار ارزی کشور بانک مرکزی است ، هر زمان که بانک مرکزی آماده اجرای این طرح باشد سازمان بورس آمادگی کامل داشته و مصوبه شورای عالی بورس نیز صادر شده است اما راه اندازی این بازار بستگی به سیاست های بانک مرکزی دارد و نمی توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.

رئیس سازمان بورس با تاکید بر اینکه بعد از 50 سال که از عمر بازار سرمایه کشور می گذرد، ابزار مشتقه در این بازار آغاز به کار کرد، گفت: این ابزار برای اولین بار در خرید سهام و خرید سکه بهار آزادی کار خود را شروع کرد.

وی استفاده از این ابزار را به سرمایه گذاران ریسک گریز توصیه کرد و ادامه داد: آپشن ابزاری برای بیمه کردن دارایی ها است و ریسک های سرمایه گذاران را پوشش می دهد.

سخنگوی سازمان بورس گفت : آپشن به ثبات بازار سرمایه کمک می کند و باعث عمیق تر شدن تحلیل ها می شود و امیدواریم : در آینده ای نزدیک حجم قابل توجهی از معاملات بازار سرمایه در بازار آپشن رقم خورد و همچنین به زودی اختیار فروش و سایر استراتژی های این بازار نیز راه اندازی شود.
محمدی درباره توقف های طولانی مدت نمادها نیز گفت: عموما نمادهای متوقف به دلیل طولانی شدن گزارش حسابرسی است و مسولان سازمان بورس پیگیری های لازم برای دریافت گزارش های حسابرس را جهت بازگشایی هرچه سریعتر این نمادها انجام می دهند.
وی درباره نمادهای بانکی نیز گفت: همکاری نزدیکی با بانک مرکزی برای بازگشایی این نمادها آغاز شده است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۶:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد