پرداخت با تلفن هوشمند سرآغاز پیشرفت بانکداری الکترونیک

پرداخت با تلفن هوشمند سرآغاز پیشرفت بانکداری الکترونیک
سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ بانک صنعت و معدن گفت: ارائه خدمات بانکی بر روی تلفن همراه و NFC ها(پرداخت پول از طریق تلفن‌های هوشمند) می‌تواند آغاز پیشرفت در این روند باشد.

به نقل از ستاد خبری همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ؛ سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات‌ بانک صنعت و معدن گفت: NFC ها نوعی ابزار پرداخت و انتقال وجه الکترونیکی میان اشخاص حقیقی و حقوقی هستند که در قالب دستگاه های کارتخوان و غیره انجام می‌شود ضمن اینکه شرکت ‌های داخلی فعالیت مناسبی در این زمینه آغاز کرده اند بنابراین باید منتظر خبرهای خوبی در این زمینه باشیم.
احمد آهی‌ گفت : پیشرفت تکنولوژی در هر فعالیت و کسب و کاری نقش موثری دارد و فعالیت‌های تکراری و روزانه که نیازمند حضور و فعالیت تعداد زیادی نیروی انسانی است، حذف شود.

وی اظهار داشت : با انجام بسیاری از کارها به صورت مکانیزه کیفیت خدمات بانکی بهبود می یابد به عنوان مثال برخی خدمات بانکی که در گذشته نیازمند اتلاف وقت زیادی بود با بانکداری الکترونیک در کمترین زمان ممکن و به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد : نکته مهم این است که بتوانیم از تکنولوژی روز دنیا در کمترین زمان استفاده کنیم و با همگامی با بانکداری روز دنیا، بهره وری در این صنعت را به حداکثر ممکن برسانیم.

آهی با اشاره به رواج بانکداری اجتماعی در دنیا گفت : ورود بانک‌ها به فعالیت‌های بانکداری اجتماعی به شرطی مفید خواهد بود که با رعایت ضوابط ، اصول امنیتی و اجتماعی همراه باشد بنابراین پیش بینی می‌شود در این زمینه ارائه خدمات متنوع بانکی در آینده ای نزدیک انجام شود.
بنابراین گزارش دبیر جشنواره تصویرسازی بانکداری الکترونیک هم از ارایه لوح تقدیر و گواهینامه شرکت در نمایشگاه تصویرسازی در همایش امسال بانکداری الکترونیک خبر داد.

بهرام کلهرنیا، افزود: همچنین قرار است اثرهای برتر در قالب کتاب ارایه شود.

وی با بیان اینکه، جشنواره تصویرسازی همایش امسال با محدودیت زمانی مواجه شده است، اظهارداشت: هم اکنون مسئله اصلی تنها ارایه تصویر نیست بلکه اطلاع رسانی به تصویر سازان، پیگیری امور اجرایی، داوری و آماده سازی برای نمایشگاه در الویت است.

کلهرنیا اظهار داشت: در دوره اول به منظور بنیان گذاری جشنواره تصویر سازی قرار است ضمن دعوت گروه منتخب از تصویر سازان، برای هر تصویرساز ، موضوعی انتخاب شود.

کلهر نیا با تاکید بر اینکه موضوع برای هر تصویرساز مربوط به بانکداری الکترونیک است، گفت: در سال جاری به امور اصلی پرداخته می‌شود.
تصویر هایی که دارای ارزش نیست در گام اول حذف خواهد شد و بقیه تصویرها نیز مورد داوری قرار خواهد گرفت.

وی همچنین از همکاری استادان تصویر ساز با دبیر خانه تصویر سازی خبر داد و گفت: این امر سبب می شود تا امور غیر حرفه ای به حرفه ای تبدیل شود.
کلهرنیا با بیان اینکه به دلیل کمبود وقت در این دوره تندیس ارایه نمی شود، اظهار داشت : سال های آینده به نفرات برتر تندیس جشنواره ارایه خواهد شد.
وی گفت:‌ هر چند در این دوره تصویر سازان، هنرمندان، کاریکاتوریست‌ها و همچنین عموم مردم جامعه هدف این جشنواره هستند اما از دوره های بعدی این جشنواره مردمی خواهد شد.
ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، 13 و 14 دی ماه با همکاری پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۵:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد