غلبه خرسها بر گاو ها در گروه خودرویی

غلبه خرسها بر گاو ها در گروه خودرویی
در سومین روز معاملات این هفته، شاخص گروه خودرویی با کاهش ۱۹۹ واحدی مواجه شد و به این ترتیب باز هم از کانال ۱۹ هزار واحدی پایین‌تر رفت .

روزهای پرعرضه و سرد خودرویی ها کماکان ادامه دارد، امروز شاخص گروه با عقب گرد 1 درصدی در مدار 18 هزار و868 واحد قرار گرفت، این در حالی است که اعتماد سهامداران روز به روز نسبت به بورس کمتر شده و حجم و ارزش داد و ستد ها شدیدا افت کرده است.
در این روز ارزش معاملات خودرویی ها به مقدار 10 میلیارد تومان بالغ شد که این مبلغ ناشی از دست به دست شدن 69 میلیون سهم و حق تقدم خودرویی در 7 هزار  نوبت معامله بود.
از 24 نماد معاملاتی امروز تنها تعداد 3 نماد سبز پوش بودند، خدیزل 1.9 درصد، خفناور 0.99 درصد و خموتور 0.39 درصد افزایش قیمت پایانی داشتند، مابقی نمادها قرمز پوش بودند که نمادهای خمهر، ختراک، خزر، خکمک، خپارسح و خپارس بیشترین کاهش قیمت را داشتند، در این بین نماد های خکمک و خپارسح صف فروش بودند، نماد ختراک هم صف فروش بود اما لحظات پایانی صفش را جمع کرد. معاملات بلوکی در نماد خپارسح موجب صف فروش سنگین 117 میلیونی این سهم شد، این صف پس از جابجایی پرحجم و بلوکی 312 میلیونی در قیمت  104 ریال تشکیل شد، قیمت سهم در پایان معاملات 105 ریال با افت 8.7 درصدی بود. نماد خپارس در نیم ساعت پایانی تا آستانه صف فروش شدن پیش رفت اما بدون صف در قیمت پایانی 897 ریال و با افت 3.9 درصدی به کار خود خاتمه داد.
خودرو امروز با 1 درصد افت در قیمت پایانی 2,759 ریال قرار گرفت، در چند روز اخیر سهامداران حقوقی شرکت شامل سرمایه گذاری سمند 1 میلیون، سرمایه گذاری ملی 200 هزار و سرمایه گذاری صبا تامین 16 میلیون خریدار بوده‌اند، در طرف مقابل ورنا 16 میلیون سهمش را آخرین روز کاری هفته قبل به بانک دی فروخت.
خودرو دیروز آمار 9 ماهه تولید و فروش را در کدال منتشر کرد که براساس آن پوشش فرابودجه ای 86 درصدی از تولید و 82 درصدی از فروش بودجه ارائه کرده بود، در این بین گروه پژو توانسته بود  88 درصد فروش مقداری پیش بینی شده برای سال جاری را محقق سازد، گفتنی است این گروه 47 درصد مبلغ فروش بودجه شده شرکت برای سال 95 را تشکیل میدهد.
براساس گزارشات کدال خاهن 22 درصد تعدیل منفی در بودجه براساس عملکرد 6 ماهه حسابرسی شده اعلام کرد، نماد این شرکت از 10 آبان ماه به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف است.
از طرفی نماد خفنر که از دیروز به دامنه معاملات بازگشت، با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت معامله شد اما تا پایان بازار در صفر تابلو در قیمت پایانی 2,962 ریال باقی ماند.
در نماد ورنا علی رغم اعلام تعدیل مثبت در چند روزگذشته، روند سهم تحت تاثیر جو گروه منفی است، امروز هم با افت 2.5 درصدی در قیمت پایانی1,252 ریال بسته شد.
ختوقا نیز که امروز 4 درصد افت قیمت معامله و کاهش 2.5 درصدی قیمت پایانی را در 1,546 ریال تجربه کرد، جهت برگزاری مجامع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره و به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شد.
امروز رئیس شورای رقابت اعلام کرد که گرانی خودرو تا اردیبهشت 96 منتفی است، وی با اعلام اینکه در اردیبهشت ٩٦ در صورت تغییر متغیرهای قیمتی اقدام به افزایش یا کاهش قیمت خودرو خواهیم کرد، گفت: قبل از این تاریخ خودروسازان به هیچ عنوان نمی‌توانند به بهانه گران شدن مواد اولیه اقدام به گران فروشی کنند.

منبع خبر: عصر خودرو
  ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۵:۱۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد