قيمت سکه 530 هزار تومان می‌شود

قيمت سکه 530 هزار تومان می‌شود
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر ضمن اشاره به اینکه همزمان با کاهش قیمت جهانی طلا میزان فروش سکه توسط مردم بالا رفته گفت: امروز حباب بازار می‌ترکد و سکه به 530 هزار تومان می‌رسد.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» درباره وضعیت بازار داخلی و خارجی طلا و جواهر اظهار داشت: زمانی که قیمت جهانی طلا کاهش می یابد این تصور در بازار پیش‌ می‌آید که روند نزولی این بخش همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: در این شرایط بیشتر مردم به خاطر نگرانی از ارزان شدن طلا اقدام به فروش سکه و طلاهای خود می‌کنند.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کاهش 82 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی از صبح امروز تا کنون، گفت: اقتصاد دنیا رو به وخامت است و همین امر دلیلی شده بر آغاز روند نزولی طلا در بازار جهانی.
کشتی‌آرای ادامه داد: کاهش قیمت نفت و رشد منفی تولید ناخالص کشورهای چین، هند، آمریکا و اروپا از جمله دلایلی است در بازارهای جهانی و روند نزولی طلا نقش بسزایی دارد.
به گفته وی، زمانی که در دنیا مصرف کالایی کم شود به طور حتم ارزش آن کالا نیز کاهش می یابد و این حالت هم اکنون برای طلا مصداق دارد.
این مقام مسئول در بازار طلا و جواهر در ادامه درباره چرایی وجود حباب در قیمت خرید و فروش سکه در بازار آزاد طی روزهای گذشته، تصریح کرد: امروز در بازار و به خصوص در قیمت‌های خرید و فروش سکه عکس روزهای گذشته اتفاق می‌افتد.
کشتی‌آرای اضافه کرد: امروز هجوم برای فروش سکه بیشتر از روزهای گذشته شده و این به معنای این است که قیمت‌ها در بازار شکسته خواهد شد.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: امروز قیمت سکه یک بهار آزادی در بازار تهران به 530 هزار تومان می‌رسد؛ البته اگر بخواهیم قیمت واقعی طلا را محاسبه کنیم قیمت واقعی سکه هم‌اکنون باید 520 هزار تومان باشد.
بازار جهانی طلا که در روزهای پایانی هفته گذشته کاهش 175 دلاری قیمت طلا را تجربه کرده بود در آغاز معاملات هفته جاری نیز پرتلاطم نشان داده است.
قیمت هر اونس طلا در معاملات لحظه ای نیویورک در روز دوشنبه تاکنون 126 دلار کاهش یافته و در لحظه مخابره خبر به 1530 دلار رسیده است.
کاهش نزدیک به 300 دلاری قیمت طلا فقط طی چند روز پدیده کم سابقه ای در بازار طلا محسوب می شود و نشان می دهد آن چنان که تصور می شود طلا چندان منبع امنی برای سرمایه گذاری نیست.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۲۶:۵۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد