رشد اقتصادی جهان سال آینده به شدت کاهش خواهد یافت

رشد اقتصادی جهان سال آینده به شدت کاهش خواهد یافت
رییس موسسه سرمایه گذاری پیمکو تاکید کرد رشد و رونق اقتصادی جهان در سال آینده به شدت کاهش خواهد یافت و به کمتر از 2.5 درصد می رسد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ محمد الریان تصریح کرد با توجه به رکود اقتصادی اروپا در سال 2012 و تشدید بحران مالی منطقه یورو رشد و رونق اقتصادی جهان سال آینده کاهش خواهد یافت . سرمایه گذاران بین المللی به شدت نگران چشم انداز رشد و رونق اقتصادی جهان در بلند مدت هستند .
به نظر من رسد رشد اقتصادی اروپا سال آینده بیش از یک تا دو درصد کاهش خواهد یافت و اقتصاد آمریکا نیز با مشکلات و چالشهای زیادی روبرو خواهد شد . وی افزود به نظر من رشد اقتصادی جهان سال آینده در بهترین حالت به کمتر از 2.5 درصد خواهد رسید. این در حالی است که صندوق بین المللی پول این رقم را برای سالهای 2011 و 2012 بیش از 4 درصد پیش بینی کرده است .
وی در ادامه گفت طی 12 ماه آینده اقتصادهای صنعتی و توسعه یافته با کاهش شدید رشد اقتصادی روبر خواهند  شد و رشد اقتصادی این کشورها تقریبا نزدیک به صفر خواهد بود .
جورج اسبورن وزیر دارایی انگلیس در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه بیست تاکید کرد صبر و تحمل جامعه جهانی رو به پایان است و منطقه یورو باید هر چه سریعتر راهکاری برای حل بحران بدهی و کسری بودجه خود پیدا کند .
 الریان در ادامه پیش بینی کرد رشد اقتصادی کشورهای نوظهور و در حال توسعه جهان طی 12 ماه آینده به 4.5 تا 5 درصد خواهد رسید و رشد اقتصادی ژاپن نیز در این مدت به 1.5 درصد می رسد . 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۲:۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد