دو دليل كاهش انس جهاني طلا

دو دليل كاهش انس جهاني طلا
این کارشناس اقتصادی دو دلیل اصلی کاهش شدید انس جهانی را تشریح کرد و گفت: در صورتی که طلای جهانی به زیر 1540 دلار برسد، احتمال کاهش آن تا 1450 دلار وجود دارد.
فرزان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص دلیل اصلی سقوط قیمت طلای جهانی اظهار داشت: یکی از دلایل افت شدید طلای جهانی قوی شدن دلار در بازارهای جهانی است،زیرا در کنفرانسی که در لهستان با حضور سران اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار شد، اروپایی‌ها تهدید کردند که حجم دلار را در پرتفوی خود به دلیل بی ارزش شدن دلار کاهش می‌دهند.
وی افزود: حتی اعلام کردند دلار‌های خود را برای قوی کردن ارز خود می‌فروشند، بنابراین آمریکا از این مسئله ترسید و شروع به قوی کردن دلار و خرید دلار از سوی چند شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ آمریکا کرد.
وی درباره دومین دلیل کاهش انس جهانی بیان کرد: دومین مسئله ای که در این اتفاق مؤثر بوده است، این است که در کمیته فدرال نیز تصویب شد 400 میلیارد دلار اوراق بلندمدت خریداری و 400 میلیارد دلار اوراق بهادار کوتاه‌مدت به فروش برسد.
این کارشناس اقتصادی گفت: آمریکا با خرید اوراق بلندمدت و فروش اوراق کوتاه‌مدت خود را از نوسانات قیمت ایمن کردند زیرا بین اوراق قرضه کوتاه‌مدت و بلند مدت به طور مثال 2 ساله، 5 ساله، 10 ساله و 30 ساله اختلاف قیمت زیادی به وجود آمده بود و برای اینکه این اختلاف قیمت کاهش یافته و معنی‌دار شود، نرخ بهره کوتاه‌مدت را کاهش و نرخ بهره بلند مدت را افزایش دادند.
سهرابی در خصوص وضعیت انس طی امروز و روز‌های آینده گفت: انس جهانی امروز تا 1540 دلار پایین می‌آید و باید تأکید کنم قیمت سکه با توجه نرخ فعلی انس دارای حباب است. با توجه به اینکه نرخ 1540 دلار برای طلای جهانی قیمت کف است، اما اگر نرخ آن به زیر 1540 دلار برسید این احتمال وجود دارد که تا 1450 دلار کاهش یابد.
وی با اشاره به اینکه هر چیزی که بالا می‌رود یک روزی پایین می‌آید، اعلام کرد: قیمت سکه با دلار 1262 تومان و انس 1580 دلار باید بدون درنظر گرفتن 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده 490 هزار تومان باشد در حالی که روز گذشته در بانک کارگشایی 568 هزار تومان معامله شد.
 این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنم حباب قیمت سکه شکسته شده و احتمالا معامله‌گران بورس مجدد وارد موقعیت‌های ضرر شده و کارگزاری‌ها احتمالا ضرر می‌کنند.
وی در پایان در خصوص وضعیت بدهی های امریکا گفت: بدهی‌های آمریکا همچنان معضل بزرگ این کشور است و اقدام به بازخرید اوراق 30ساله و انتشار اوراق قرضه جدید کردند، اما باید گفت، بدهی‌های آمریکا روند صعودی دارد مگر اینکه با نرخ بهره بخشی از آن را جبران کند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۳:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد