تجهيزات اكتشافي طلا

تجهيزات اكتشافي طلا
روش هاي مختلفي با استفاده از دستگاه هاي متفاوت به منظور پي جويي، اکتشاف و استخراج فلز طلا از رسوبات طلا ...

- دستگاه هاي مورد استفاده در امر اکتشاف‌طلا از رسوبات آبرفتي 

روش هاي مختلفي با استفاده از دستگاه هاي متفاوت به منظور پي جويي، اکتشاف و استخراج فلز طلا از رسوبات طلا وجود دارد که گذشته از لاوک طلاشويي که شرح مفصل آن در پيش آمده است متداول ترين آنها عبارتند از:

- دستگاه يابنده ي طلا(Goldspear)

دستگاه يابنده، وسيله اي است که فقط براي کشف طلا طراحي شده است. اين دستگاه شبيه هيچکدام از يابنده هاي ديگر نبوده و داراي اساس کاري متفاوت از ديگر دستگاه ها مي باشد.

اين دستگاه در نواحي مختلف از جمله جبال کاليفرنيا، بيابان هاي آمريکاي جنوبي، صحاري استراليا، رودخانه هاي آلاسکا، سواحل و خاک هاي جنگل هاي اسکانديناوي، به کار گرفته شده و دقت عمل خوبي از خود نشان داده است.

- جعبه ي شن شويي(sluice box)

با استفاده از يک جعبه ي شن شويي در مقايسه با لاوک طلاشويي، مقدار مواد بيشتري را با سرعت زيادتر، مي توان شستشو کرد. در رابطه با استفاده از جعبه شويي اين مسئله قابل اهميت است که براي رضايت بخش بودن نتيجه، به جرياناب فراواني نياز مي‌باشد. بدين منظور آب جويبارهاي کوچک اغلب کافي نبوده و در بسياري از رودخانه ها و رودها سرعت آب براي چنين کاري بسيار پايين است، بنابراين کافي بودن مقدار آب و سرعت آن از نکات قابل توجه است.

به هنگام مستقر کردن جعبه، آن را به وسيله ي تعدادي از سنگ هاي بزرگ محکم کرده و با قرار دادن سنگ در زير پايه هاي آن، شيب آن را تنظيم مي کنيم. در يک تنظيم صحيح در شيب در جعبه، مگنتيت black sand و طلا در پشت 4-3 ريفل (riffle ) جلويي قرار مي گيرند و ماسه ها معمولاً در پشت ريفل هاي عقبي قرار مي‌گيرند.

در صورت قوي بودن بيش از حد جريان موجود در جعبه، همه چيز شسته شده و خارج مي شود و در صورت ضعيف بودن بيش از حد جريان، فضاي موجود در پشت ريفل ها توسط ماسه ها پر شده و در نتيجه ي آن نمي‌تواند يک عملکرد طولاني به عنوان تله براي طلا از خود نشان دهند.

استفاده از جعبه شن شويي در اکتشاف متحمل زيان هايي نيز است استفاده از آن پردردسر بوده و دانه هاي ريز طلا به راحتي از آن خارج مي شوند، با اين حال مي توان از جعبه ي شن شويي در کارهاي اکتشافي طلا استفاده کرد ولي کاربرد آن در در هنگام توليد و استخراج سود بخش‌تر است.

منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۹:۴۵:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد