استخراج معادن طلا بروش روباز

استخراج معادن طلا بروش روباز
استخراج سنگ معدني طلادار از معادني که اکتشاف آنها به طور کامل به اتمام رسيده است، با توجه به اطلاعات زمين ...

- استخراج معادن طلا

استخراج سنگ معدني طلادار از معادني که اکتشاف آنها به طور کامل به اتمام رسيده است، با توجه به اطلاعات زمين شناسي و معدني که از طريق عمليات اکتشافي حاصل شده طراحي مي گردد.

شکل توده يا رگه ي ماده ي معدني در دل زمين در پايان اکتشافات تکميلي مشخص و موقعيت آن در ابعاد مختلف سطحي و عمقي معين مي شود. در صورتي که معدن از دو بخش زون اکسيده و سولفيدي تشکيل شده و نظر اين باشد بخش اکسيده به روشي جدا از روش مورد نظر جهت استحصال طلا از سنگ هاي سولفيدي عمل شود ( در نتيجه محدوده ي اين دو زون هم مشخص شده است(

لذا با توجه به اطلاعات موجود طرح لازم و مناسب جهت معدن مورد نظر تهيه مي شود.

- استخراج معدن عموما به يکي از دو طريق روباز و زيرزميني انجام مي گيرد:

- روش استخراج روباز(openpite)

اين روش در مورد ذخايري که داراي ضخامت قابل ملاحظه اي بوده و در قسمت سطح زمين نياز به خاک برداري و باطله برداري زيادي نداشته باشد به کار برده مي شود. براي استخراج سنگ معدن معمولا معدن را به صورت پلکاني باز مي کنند( معدن طلاي چاه خاتون موته – اصفهان ). باز کردن معدن و ايجاد پله ها در صورت نرم بودن طبقات تشکيل دهنده ي سنگ معدن به وسيله ي بلدوزر انجام مي پذيرد .

در اين حالت پس از آماده شدن پله ها، استخراج و بهره برداري ماده ي معدني به وسيله ي بلدوزر انجام مي پذيرد در اين حالت پس از آماده شدن پله ها، استخراج و بهره برداري ماده ي معدني به وسيله بلدوزر و ماشين آلات بارگيري و حمل و نقل کننده ي مواد معدني و در بعضي موارد به وسيله ي ماشين آلات مدرن و بهره گيري از نوار نقاله صورت مي گيرد .

در موادي که طبقات تشکيل دهنده ي ماده ي معدني از سنگ هاي سخت وسيليسي باشد استخراج و بهره برداري ماده ي معدني به وسيله ي حفر چال ها و آتش باري به وسيله ي مواد ناريه انجام مي گيرد. روش هاي روباز از نظر نوع و ارتفاع پله ها به انواع مختلفي تقسيم بندي مي شوند که هر يک به نام روش خاصي نامگذاري مي شوند.

منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۹:۴۷:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد