تحولات بازار طلا از نگاه تحلیلگران اقتصادی

تحولات بازار طلا از نگاه تحلیلگران اقتصادی
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که مبادلات طلا و سایر فلزات گرانبها در بازارهای بین المللی در روزهای پایانی ۲۰۱۶ با افت زیادی روبرو خواهد شد و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا با نوسانات زیادی روبرو نشود.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکونیوز،اکنون بهترین فرصت برای بررسی تحولات قیمت در سال 2016 میلادی است. واقعا چه اتفاقاتی برای قیمت طلا در سال 2016 میلادی روی داده است و چشم انداز قیمت طلا در سال 2017 و در بلندمدت چگونه رقم خواهد خورد؟
وقتی تازه ترین تحولات بازار طلا را بررسی می کنیم، کاهش شدید قیمت این فلز زرد از ماه نوامبر تاکنون واقعا چشمگیر است. قیمت طلا سال 2016 میلادی را در سطح 1060 دلار در هر اونس آغاز کرد. در شش ماه نخست امسال قیمت طلا به کمتر از 1380 دلار در هر اونس در اوایل جولای رسیده بود.
پس از اندکی کاهش، قیمت طلا دوباره به این سطح نزدیک شد و در ماه اوت مجددا این سطح قیمتی را ثبت کرد. ولی پس از اوت، قیمت طلا با روند فزاینده ای، افت کرد و این روند نزولی به خصوص پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شدیدتر شد.
اونس طلا در سال 2016 میلادی به طور کلی با افزایش نسبی روبرو شده که این افزایش در شش ماه نخست امسال ثبت شده است. قیمت طلا نسبت به اوایل سال 2016 با رشد 72 دلاری روبرو شده است.
تحلیلگران بر این باورند که 2016 سال مهمی برای طلا بوده است. در واقع بازار طلا در شش ماه نخست و دوم 2016 با دو روی متفاوت سکه روبرو شده و اعتماد سرمایه گذاران بین المللی در این دو بخش زمانی کاملا تفاوت داشته است.
قیمت طلا از سال 2012 تا پایان 2015 به طور متوالی با کاهش روبرو شده بود. قیمت طلا در اوت 2011 میلادی به رکورد 1920 دلار در هر اونس رسید ولی تا پایان 2015 میلادی قیمت طلا به کمتر از 1050 دلار رسیده است.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی نیز به شدت تحت تاثیر سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ، سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا، وضعیت سیاسی و انتخابات مهم اروپا و تقاضای فیزیکی در بازارهای در حال توسعه قرار خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۲:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد