استحصال طلا به روش ثقلي(ميز لرزان)

استحصال طلا به روش ثقلي(ميز لرزان)
در ميان دستگاههاي آرايش ثقلي احتمالا ميز لرزان مؤثرترين آنها است، از اين وسيله براي آرايش مواد دانه‌ريز و گاهي آرايش نهايي ...

در ميان دستگاههاي آرايش ثقلي احتمالا ميز لرزان مؤثرترين آنها است، از اين وسيله براي آرايش مواد دانه‌ريز و گاهي آرايش نهايي موادي كه به‌وسيله ساير روش‌هاي ثقلي پرعيار شده‌اند استفاده مي‌شود. ميز لرزان از سطحي مستطيل شكل كه در جهت عرض، شيبي جزئي دارد تشكيل شده‌است.

 سطح ميز توسط موانعي كه معمولا در امتداد طول هستند پوشيده شده‌است. ارتفاع اين موانع از سمت ورود بار اوليه بطرف ديگر بتدريج كم مي‌شود به نحوي كه بخشي از ميز در انتهاي آن صاف و بدون مانع است.  

بار اوليه با غلظت حدودا 25 درصد وزني جامد برروي ابتدا و بالاي ميز ريخته مي‌شود و در قسمت‌هاي بعدي ميز آب شستشو از بالا به آن اضافه مي‌گردد. توسط مكانيزمي حركت نوساني در جهت طول ميز به آن وارد مي‌شود، اين مكانيزم به‌گونه‌اي است كه ميز را به آرامي جلومي‌بردو به‌سرعت به عقب برمي‌گرداند.

درنتيجه ذرات جامد برروي سطح در امتداد طول آن به جلو پرتاب مي‌شوند. اين عمل باعث مي‌شود كه ذرات سنگين‌تر در امتداد طول حركت كرده و به قسمت جمع‌كننده محصول پرعيار بروند و مواد سبكتر عرض ميز را طي كرده و در قسمت باطله ريخته مي‌شوند.

منبع خبر: پایگاه ملی داده ها
  ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۱۸:۵۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد