چگونگی سوء استفاده مالی در بانک صادرات

چگونگی سوء استفاده مالی در بانک صادرات
یک عضو هئیت مدیره بانک صادرات با ارسال نامه‌ای بدون شبهه، چگونگی سوء استفاده مالی در این بانک و دیگر بانک ها را اعلام و از توقیف اموال مجرمین سوء استفاده گر خبر داد. وی همچنین مواضع قبلی مدیرعامل سابق این بانک مبنی بر عدم تاثیر پیش بینی سود هر سهم را تکرار کرد.
با مشخص شدن مدیرعامل جدید بانک صادرات و حضور هفته پیش محمدرضا پیشرو مدیرعامل سابق بانک صنعت و معدن در این بانک مشمول اصل 44 ، یک عضو هئیت مدیره بانک صادرات با ارسال نامه ایی به سازمان بورس ، ضمن روایت چگونگی سوء استفاده بزرگ مالی، موضع قبلی مدیرعامل سابق بانک صادرات یعنی جهرمی را تکرار و اعلام کرد این سوء استفاده تاثیری در پیش بینی سود هر سهم بانک برای سال مالی 90 نخواهد داشت.
این نامه ارسالی به سازمان بورس با نامه 21 شهریور جهرمی دارای تفاوت هایی است . به این ترتیب که در  حالی هفته گذشته یکی از سهامداران بورس در گفت وگو با فارس ابهاماتی در نامه جهرمی مانند عدم امضاء مدیرعامل سابق، نبود تاریخ و شماره نامه و جابجایی لگوی بانک صادرات بدون قید عنوان رئیس هیئت عامل و مدیرعامل مطرح کرد و یکی از مدیران سازمان بورس هم جوابی مبهم به این ابهام در سایت سازمان ارایه کرد که در نامه اخیر علاوه بر درج امضاء ، تاریخ و شماره نامه ،لگوی بانک صادرات طبق روال قبلی در سمت راست درج شده است،مواردی که مدیر نظارت بر ناشران بورسی جوابی برای آنها نداشت و نداد.
*چگونگی سوء استفاده مالی در بانک صادرات
به هرحال حجت اله صیدی عضو هیئت مدیره بانک صادرات در خصوص سوء استفاده مالی در سیستم بانکی کشور اعلام کرد: طبق پیگیرهای به عمل آمده و اسناد مکشوفه و اطلاعاتی که در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته و در اظهارات دادستان نیز از طریق رسانه ها منعکس شده ، سوء استفاده اخیر به این شکل صورت گرفته است که عده ای با تاسیس شرکت های متعدد ( گروه متعلق به خانواده امیر خسروی ) و از طریق یکی از شرکت های خریداری شده از سازمان خصوصی سازی بنام شرکت صنعتی ملی فولاد ایران با سوء استفاده از نام و اسناد بانک صادرات و جعل آنها اقدام به کلاهبرداری از سایر بانک های کشور کرده و منابع کلانی را از بانک های دیگر به جز بانک صادرات و جعل به صورت متقلبانه و مجرمانه کرده است و در مانحن فیه منابعی از بانک صادرات مورد سوء استفاده و دخل و تصرف قرار نگرفته است. 
وی تاکید کرد: لذا به منظور حفظ حقوق بیت المال و سرمایه گذاران و سپرده گذاران و اعتبار نظام بانکی و از طرف دیگر سوء استفاده صورت گرفته از نام و اعتبار بانک صادرات ، این بانک از جنبه عمومی جرم نسبت به گروه مذبور اقدام به طرح شکایت کرده است. با این حال به منظور جلوگیری از ورود خسارت به شبکه بانکی و جبران ضرر و زیان های احتمالی ناشی از این سوء استفاده، طی دو مرحله اموال مجرمین سوء استفاده گر (گروه امیر منصور آریا و شرکت های تابعه) اعم از اموال غیر منقول مانند زمین و کارخانه و ماشین الات مصوبه و نیز اموال منقول شامل تجهیزات و ماشین آلات شرکت ها، سهام شرکت ها و نیز مبالغ قابل توجهی پول نقد در حساب های بانکی توقیف شده است که نامه توقیف سهام شرکت های بورسی متعلق به این خانواده نیز توسط بازپرس شعبه 6 دادسرای اهواز به سازمان بورس و اوراق بهادار واصل شده است.
به گفته صیدی با عنایت به مراتب فوق و اینکه طبق اظهارات مسئولین قضایی و فهرست و دارایی های موجود ، کفاف بدهی های شرکت به سیستم بانکی را خواهد کرد، این سوء استفاده صورت گرفته گرفته تاثیری در پیش بینی سود هر سهم بانک برای سال مالی 90 نخواهد داشت. از طرف دیگر با توجه به اینکه صورت های مالی بانک برای دوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 90 نیز در دست تهیه و ارایه به حسابرسان است تا در مهلت مقرر برای سازمان بورس نیز ارسال شود.اطلاعات مبنای صورت های مالی مذکور نشان دهنده تحقق پیش بینی های ابتدای سال بوده و ابهام خاصی در این زمینه وجود ندارد .
در این نامه ترکیب و اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل بانک صادرات شامل محمدرضا پیشرو به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیرعامل ، مهدی فتاحی به عنوان رئیس هیئت مدیره ،حجت الله صیدی،روح الله خدا رحمی و علی اصغر ابوالحسنی به عنوان دیگر اعضای هیات مدیره بانک صادرات ایران معرفی شده اند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۶:۴۸:۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد