موفقیت فعلی سایپا مرهون اقتصاد مقاومتی است

موفقیت فعلی سایپا مرهون اقتصاد مقاومتی است
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا استفاده از طرح‌های مبتکرانه را ابزار این سازمان برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای پیاده‌سازی طرح‌ها و برنامه‌ها، از توانمندی نیروهای متعهد خود بهره خواهیم برد.

مهدی جمالی در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت اظهارکرد: صنعت خودرو همزمان با تحریم‌های بین‌المللی در آستانه تعطیلی بود و تنها با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و اجرای روش‌های مبتکرانه و استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی نخبگان داخلی خود توانست از موانع و مشکلات عبور کند. وی تصریح کرد: با استفاده از روش‌هایی از جمله اجرای طرح اتوخدمت، سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های توسعه محصول، اصلاح ساختار سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی‌ها، سایپا از بحران خارج شده و به مرحله آرامش و ثبات رسیده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های نوین تامین نقدینگی در گروه سایپا افزود: با اتخاذ روش‌های نوین مالی و اقتصادی موفق شدیم نقدینگی مورد نیاز را جذب کرده و خطوط تولید سایپا را به ثبات مدنظر برسانیم. جمالی با بیان این مطلب که سایپا با درک صحیح از اقتصاد مقاومتی به دنبال مهم‌ترین هدف آن یعنی تاب‌آوری سازمانی و مقاوم‌سازی خود بوده است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم در این مدت، تصمیم‌های سازمانی براساس اقدام عملی به اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم با استفاده از این ابزار قدرتمند، از بحران عبور کنیم. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه گروه سایپا تا پایان آذر امسال، تعداد 140هزار و 860 دستگاه خودرو بیش از مدت مشابه سال 94 تولید کرده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین نتایج اصلاح ساختار سرمایه در گروه سایپا افزایش تولید بوده و نتیجه اقدام و عمل در راستای اقتصاد مقاومتی در 9 ماهه سال 95 افزایش تولید 5/ 35 درصدی نسبت به 9 ماهه سال 93 و 2/ 54 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 94 بوده است. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در خاتمه از عرضه خودرو ساینا با گیربکس اتوماتیک در اسفندماه خبر داد و اظهارکرد: افزایش 3/ 6 درصدی سهم بازار از 7/ 33 درصد به 40 درصد، برخورداری از بیشترین درصد افزایش سهم بازار در بین همه خودروسازان داخلی و واردکنندگان، تولید 9 محصول جدید و عرضه آنها به بازار و آغاز همکاری با کمپانی سیتروئن فرانسه و فروش 50 درصد از سهام سایپاکاشان به این شرکت با چندین برابر قیمت نسبت به زمان قبل از اصلاح ساختار سرمایه از جمله مهم‌ترین دستاوردهای سایپا محسوب می‌شوند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پایان گفت: توسعه سرمایه‌گذاری‌های مولد نظیر سرمایه‌گذاری روی پلت‌فرم‌های نوین و تمرکز بر تحقیقات و نوآوری، ایجاد مگا‌پلت‌فرم اختصاصی گروه سایپا و توسعه محصولات SP0 ,SP100 برروی آن، تشکیل جوینت‌ونچرهای جدید برای افزایش ارزش دارایی‌ها، ارائه یک محصول جدید در هر سال، خروج از سرمایه‌گذاری‌های نامرتبط، کاهش سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای غیر مولد و غیر استراتژیک از دیگر راهبردهای این شرکت بوده است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۸:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد