رونق انواع اوراق بدهی در بورس تهران

رونق انواع اوراق بدهی در بورس تهران
سهامداران روز گذشته 870 میلیون برگه سهم و حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بورس تهران دست به دست کردند.

ارزش این مبادلات بیش از یک هزارو 364 میلیارد ریال بود که در 50 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

در بازار بورس نمادهای پتروشیمی جم، گل گهر، هلدینگ نفت و گاز پارسیان، مخابرات و کشتیرانی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند و افت 205 واحدی این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که دو نماد ایران خودرو و پتروشیمی پردیس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت.
در پایان معاملات شاخص کل در رقم 79هزار و 486 به کار خود پایان داد. شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 146 و 433 واحد افت کردند.
گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای قندلرستان، کمک فنر ایندامین، فرآورده های تزریقی ایران، نفت سپاهان، تولیدی مهرام، لوله و ماشین سازی ایران و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو بود.
در مقابل نمادهای شیشه و گاز، توسعه شهری توس گستر، کابل البرز، پارس الکتریک، سپنتا، پارس خزر و آبسال با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشست.
همچنین سرمایه گذاران بورس تهران برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، اوراق صکوک مرابحه سایپا، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و واحدهای صندوق کیان بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را داشت.
در مقابل گروهی دیگر برای خروج از واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، کیان، اوراق صکوک بنا گستر کرانه، اوراق صکوک مرابحه سایپا، سهام سیمان قائن، واحدهای صندوق پاداش سهامداری توسعه و اوراق مشارکت شهرداری مشهد بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صفهای فروش را ثبت کرد.
در پایان معاملات حق تقدم پارس خودرو با معامله 302 میلیون سهمی بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 103 میلیارد ریالی بیشترین ارزش معاملات را داشت.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۵:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد