سیاست های ترامپ طلا را ارزان می کند

سیاست های ترامپ طلا را ارزان می کند
تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که اجرای سیاست های اقتصادی و مالی اعلام شده از سوی ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا موجب افزایش چشمگیر ارزش دلار و نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا خواهد شد و این مساله در نهایت قیمت طلا را به شدت کاهش می دهد.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز،"باری پوتکین" معاون موسسه سرمایه گذاری آر ام بی گروپ تاکید کرد: اگر ترامپ هر آنچه را که می خواهد انجام دهد، نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا به بیش از 3 درصد خواهد رسید و این مساله قیمت طلا را به شدت کاهش خواهد داد.
وی در ادامه تصریح کرد: افزایش نرخ بهره اوراق قرضه، خبر بدی برای طلا خواهد بود و فرصت بزرگی را برای خرید فراهم خواهد کرد. هرگونه کاهش قیمت طلا می تواند فرصت خوبی برای کسب سود در بلندمدت باشد.
ترامپ قول داده است تا ده سال آینده بیش از هزار میلیارد دلار برای توسعه زیرساختهای اقتصادی آمریکا هزینه کند و اگر نتواند برنامه های اقتصادی اش را عملی نماید، این مساله به نفع قیمت طلا خواهد بود.
آدریان دی تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز گفت: به نظر من ترامپ به زودی درک خواهد کرد که چرخ های اقتصادی دولت به کندی حرکت می کند. به نظر من تاثیرات مربوط به سیاست های ترامپ تا پایان سال آینده به درستی مشخص نیست و این مساله برای قیمت طلا عامل مثبتی خواهد بود.
دیوید مازا رئیس موسسه سرمایه گذاری استیت استریت نیز گفت: اگر دولت ترامپ بتواند برنامه های جدید مالی و اقتصادی اش را تصویب کند، این برنامه ها تا پایان 2017 یا اوایل 2018 اجرا نخواهد شد.
به  نوشته سایت طلا ،وی به سرمایه گذاران بین المللی توصیه کرد که در صورت کاهش قیمت طلا در کوتاه مدت، بهترین فرصت برای خرید فراهم خواهد شد و بهترین شرایط برای سرمایه گذاری در بازار طلا خواهد بود.
در حالی که فدرال رزرو آمریکا پیش بینی کرده است که در سال 2017 میلادی 3 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد ولی فاصله زیادی بین واقعیت و انتظارات وجود دارد.
در سال 2015 نیز فدرال رزرو پیش بینی کرده بود که 4 بار نرخ بهره را در سال 2016 افزایش می دهد ولی تنها یک بار نرخ بهره را افزایش داد.

منبع خبر: 
  ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۸:۴۲:۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد