گرانفروشی خودرو وارداتی به بهانه افزایش نرخ ارز

گرانفروشی خودرو وارداتی به بهانه افزایش نرخ ارز
مدیر عامل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه در روزهای اخیر برخی فروشندگان خودرو وارداتی به بهانه گران شدن نرخ ارز، قیمت خودروها را افزایش داده اند، گفت: این کار تخلف است و با متخلفان به شدت برخورد خواهیم کرد.

«سیدمحمود نوابی» امروز (یکشنبه) در نشستی خبری گفت: همه خودروهای موجود در بازار، از قبل ثبت سفارش شده اند و گران کردن آنها به بهانه افزایش نرخ ارز هیچ توجیهی ندارد.
وی درباره آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو گفت: این آیین نامه در دولت قبل تصویب شده بود و در دولت جدید یک سری تغییرات در آن اعمال شد و هم اکنون اجرایی شده است.
نوابی افزود: این آیین نامه هم اکنون در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حمایت در دسترس مردم است و مصرف کنندگان خودرو می توانند به آن رجوع کنند.
وی به یکی از الزامات پیش فروش خودرو که در این سند لحاظ شده است، اشاره کرد و گفت: خودروسازان داخلی و واردکنندگان خودروهای خارجی برای پیش فروش خودرو باید از وزارت صنعت مجوز اخذ کنند و حداکثر 50 درصد وجه خودرو را می توانند به عنوان پیش پرداخت دریافت کنند.
مدیر عامل سازمان حمایت اضافه کرد: هم اکنون شرایط مرتبط با حقوق مصرف کنندگان خودرو مطلوب نیست، اما بی انصافی است اگر بگوئیم پیشرفتی نداشته است.
نوابی در این زمینه گفت: امسال دو خودروساز اصلی کشور سه هزار و 500 دستگاه خودرو را به دلیل مشکلات فنی به طور کامل تعویض کرده اند، این در حالی است که خودروسازان در گذشته چنین شرایطی را برای مشتریان خود قایل نبودند.

منبع خبر: ایرنا
  ۱۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۳۷:۴ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد