قطع واردات گاز از ترکمنستان موضوع نشست «مجلسی‌»ها با «نفتی»‌ها

قطع واردات گاز از ترکمنستان موضوع نشست «مجلسی‌»ها با «نفتی»‌ها
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از برگزاری نشست ویژه این کمیسیون با مسئولان وزارت نفت پیرامون قطع واردات گاز از ترکمنستان خبر داد.

اسدالله قره‌خانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطع واردات گاز ترکمنستان به ایران، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است نشست ویژه‌ای با مسئولان وزارت نفت و شرکت گاز پیرامون بررسی ابعاد قطع واردات گاز ترکمنستان به ایران داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت نفت و ظرف ایرانی به تعهداتش در قبال خرید گاز از ترکمنستان پایبند بوده است، افزود: ترکمنستان در قرارداد صادرات گاز به ایران بدعهدی کرده و به دنبال باج‌خواهی است که این موضوع در جلسه ویژه کمیسیون انرژی مجلس با مسئولان وزارت نفت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، اضافه کرد: هنوز زمان دقیق نشست ویژه این کمیسیون پیرامون قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران مشخص نیست، اما در اسرع وق این نشست برای حل و فصل موضوع برگزار می‌شود.

قره‌خانی اظهار کرد: مدیرکل گاز وزارت نفت تاکنون بازدیدهایی را از شهرهای شمالی کشور داشته و تمهیدات لازم برای جلوگیری از قطع احتمالی گاز مدنظر قرار داده شده است.

جمعی از نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی نیز در نامه‌ای به بیژن زنگنه وزیر نفت نسبت به قطع احتمالی گاز طبیعی در شهرهای شمالی کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

شرکت ملی گاز ایران روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلاکم کرد که علی‌رغم تلاش‌های انجام شده از سوی مسئولان وزارت نفت و پرداخت بدهی‌های این شرکت به شرکت «ترکمن‌گاز»، کشور ترکمنستان صادرات گاز به ایران را متوقف کرده است که در پی آن لازم است صرفه‌جویی‌هایی در مصرف گاز طبیعی از سوی هموطنان صورت گیرد.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳:۳۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد