مس ایران ; خالص ترين مس جهان

مس ایران ; خالص ترين مس جهان
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برگزاری کنگره جهانی مس به میزبانی کشورمان از دوم تا چهارم آبان خبر داد و گفت : عیار بهترین معدن مس در جهان به 99.99 درصد می رسد اما عیار مس تولیدی ایران پنج 9 یا 99.999 درصد است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برگزاری کنگره جهانی مس به میزبانی کشورمان از دوم تا چهارم آبان خبر داد و گفت : عیار بهترین معدن مس در جهان به 99.99 درصد می رسد اما عیار مس تولیدی ایران پنج 9 یا 99.999 درصد است. 
آقای اردشیر سعدمحمدی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود : از این نوع فلز مس برای توسعه فناوری های نوین و بالا استفاده می کنند و تقاضای آن روز به گسترس است. وی گفت : کنگره بین المللی مس ، فرصتی ارزشمند برای معرفی تولیدات معادن مس ایران به جهان است و به توسعه بازار صادراتی این محصول کمک می کند. سعدمحمدی با اعلام اینکه ایران از قطب های مهم دارای ذخایر معدنی مس جهان محسوب می شود، گفت: پارسال هر تن مس به طور متوسط در جهان 8090 دلار فروخته شد در حالی که قیمت فروش مس ایران به دلیل مطلوبیت و عیار بالا به 8543 دلار رسید.
وی اظهار داشت : کارشناسان و متخصصان بیش از 30 کشور در این کنگره حضور خواهند داشت. سعد محمدی با بیان اینکه بخش زیادی از کارشناسان و میهمانان وارد کشور شدند، افزود: باتوجه به اینکه پیش بینی می شود تا سال 2035 میلادی تقاضای مس به بیش از 40 میلیون تن در سال برسد، در این همایش برنامه های آینده برای افزایش ظرفیت تولید مس از 19 میلیون تن کنونی بررسی خواهد شد. مدیرعامل شرکت مس ایران از ترسیم نقشه راه برای صنعت مس کشور خبرداد و گفت : افق مس از 200 هزار تن دسترسی به 700هزار تن در سه سال آینده است. سعد محمدی ، ظرفیت فعلی تولید مس کاتدی در کشور را 200هزارتن اعلام کرد و افزود : در حال حاضر با این میزان تولید در جایگاه نهم جهان قرارداریم و 4 درصد ذخایر دنیا در ایران است. 
وی تاکید کرد : در پنج سال آینده شرکت مس شرکت اول ایران به لحاظ گردش مالی خواهد بود و در خاورمیانه نیز پنجمین شرکت خواهیم شد. سعدمحمدی با اعلام اینکه هیچ محدودیتی در اکتشاف و مطالعه معادن مس کشور وجود ندارد از حفاری اکتشافی 92 هزارمتری در سال گذشته و برنامه ریزی برای حفاری اکتشافی 150 هزارمتری در سال جاری خبر داد و گفت: برای شناسایی مناطق بزرگی از کشور با 12 هزار کیلومتر وسعت از طریق ژئوفیزیک هوایی اقدام شده است. آقای سعدمحمدی با اعلام اینکه 40 پروژه با 8 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست ، گفت: باید برای انتقال فناوری های روز و ارتقای بهره وری فنی و زیست محیطی در صنعت مس تلاش کنیم. وی افزود: 4 پروفسور برجسته صنعت مس در بخش های ذوب، معدن و متالوژی در کنگره تهران حضور خواهند داشت. آقای سعدمحمدی با بیان اینکه ظرفیت مس خالص کشور در سال گذشته از 14 میلیون تن به 18 و نیم میلیون تن رسید، افزود: رتبه جهانی ایران هم از 13 به 9 رسید که تلاش می کنیم امسال به رتبه 7 برسیم. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۷:۹:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد