بزرگترین و گرانترین سکه طلای جهان

بزرگترین و گرانترین سکه طلای جهان
بزرگ ترین و گران قیمت ترین قطعه طلای موجود در جهان روز پنجشنبه در استرالیا رونمایی شد. وزن این سکه طلا بیشتر از هزار کیلو است و ارزش آن بالغ بر چهل میلیون یورو برآورد شده است.
بزرگ ترین و گران قیمت ترین قطعه طلای موجود در جهان روز پنجشنبه در استرالیا رونمایی شد. وزن این سکه طلا بیشتر از هزار کیلو است و ارزش آن بالغ بر چهل میلیون یورو برآورد شده است. در یک طرف این سکه طلا، تصویر یک کانگورو در حال پریدن و در طرف دیگر آن چهره ملکه انگلیس که استرالیا تحت حاکمیت او محسوب می شود، حک شده است.
این قطعه طلای بزرگ و باارزش در آستانه نشست سران کشورهای مشترک المنافع در شهر پرث به نمایش گذاشته شده است. نشست نمایندگان کشورهای مشترک المنافع قرار است در شهر پرث که در یک منطقه سرشار از معادن قرار گرفته است، برگزار شود. 
ادهاربوز، از مسئولان مالی شهر پرث، با بیان اینکه این سکه طلا بزرگ ترین قطعه طلای موجود در جهان است، اعلام کرد نود و نه ممیز نود و نه صدم درصد عناصر تشکیل دهنده این سکه طلای باارزش را که یک هزار و دوازده کیلوگرم وزن دارد، طلای خالص تشکیل می دهد. پهنای این سکه طلای بزرگ هشتاد سانتیمتر و ضخامت آن دوازده سانتیمتر است. ساخت این سکه طلای بزرگ هجده ماه وقت گرفته است. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پرث، ارزش این قطعه طلا پنجاه و سه میلیون و پانصد هزار دلار استرالیا معادل چهل میلیون و چهارصد هزار یورو برآورد شده است. 
تهیه و ترجمه: سایت زر (zar.ir)
قبلاً در مقاله ای با عنوان گرانقیمت ترین سکه های جهان به بررسی گران ترین سکه های جهان پرداخته بودیم. 
همچنین شما می توانید مراحل ساخت این سکه طلا را نیز از اینجا ببینید.












منبع خبر: گردآوری: گروه زر
  ۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۲:۱۸:۵۸ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد