توصیه رئیس اتحادیه طلا به فعالان صنف طلا و خریداران طلا

توصیه رئیس اتحادیه طلا به فعالان صنف طلا و خریداران طلا
پلاك پارسيان به اشكالي غير از مدور توليد شود؛ پلاك پارسيان كه وزن كمي دارد آدم‌هاي ضعيف مي‌خرند؛ بنابراين اين پلاك‌ها توليد مي‌شود، اما به اشكالي ديگر.
امروز در اتحاديه طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف تهران مراسم اعطاي مجوز كسب بخشي از اين صنف به آنها داده شد.
احمد وفادار، رييس اتحاديه طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف تهران، در اين مراسم با بيان اينكه در پاسخ به صحبت‌هاي برخي رسانه‌ها مبني بر اين‌كه ما مافياي طلا هستيم، از حيثيت خود دفاع كرديم، اظهار كرد: فعالان صنف طلا و جواهرات توجه داشته باشند كه روزي حلال به خانه ببرند. طلافروشان سعي كنند به ضرر يكديگر كار نكنند، چراكه روزي به دست آمده از اين شيوه روزي حلال نيست. ما نيز سعي مي‌كنيم در مواردي كه مشكلي پيش آمد مشتري را راضي كنيم، اگر نشد واحد صنفي را به تعزيرات سوق مي‌دهيم.
وي با تاكيد بر اين‌كه فعالان صنف طلا حتما از كيفي‌هايي كه كارت اتحاديه دارند طلا بگيرند، چراكه كيفي‌هاي غيرمعتبر با طلا‌هاي صاحب برند، ديگر طلا‌ها را مخلوط كرده و مي‌فروشند.
رييس اتحاديه طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف تهران با تاكيد بر اينكه بايد در انتخاب فروشنده دقت شود، چراكه ناموس مردم به واحد‌هاي صنفي مي‌رود، تصريح كرد: فعالان بخش صنف طلا در نحوه‌ي پوشش خود دقت داشته باشند، چرا كه صنف طلا با ديگر صنف‌ها متفاوت است.
وي با بيان اين‌كه صنف طلافروشان سعي كنند از لحاظ امنيت، دوربين‌هاي خود را هر روز چك كنند، تاكيد كرد: فيلم ضبط شده دوربين‌ها را براي 60 روز نگهداري كنند. هم‌چنين طلافروشان سعي كنند طبق قرار‌دادي كه با پليس داريم در نيمه‌ي دوم سال ساعت 21 و در نيمه‌ي نخست سال ساعت 21.30 دقيقه مغازه‌ها را تعطيل كنند تا مشكلي پيش نيايد.
وفادار با تاكيد بر اين‌كه طلافروشان كليدهاي ورودي مغازه را به دو _ سه نفر بدهند، گفت: هنگام خريد طلا در چشم‌هاي فروشنده نگاه كنيد و ببينيد كه نگران هستند يا نه. از سوي ديگر فعالان صنف طلا همكاري خود را با اتحاديه ادامه دهند و اگر با موردي برخورد كردند، به اتحاديه خبر دهند تا بازرس بفرستيم.
رييس اتحاديه طلا، جواهرات، نقره، سكه و صراف تهران در مورد سكه‌هاي پارسيان نيز گفت: چند مورد ديده شد كه وزن اين سكه‌ها كمتر از آنچه ذكر شده است، بود، اما در عيار آن موردي ديده نشده است. از اين پس قرار است پلاك پارسيان به اشكالي غير از مدور توليد شود؛ پلاك پارسيان كه وزن كمي دارد آدم‌هاي ضعيف مي‌خرند؛ بنابراين اين پلاك‌ها توليد مي‌شود، اما به اشكالي ديگر.
وي افزود: سكه‌هايي كه در دست مردم است ارزش دارد و اعلام كرديم كه آنها را مي‌خريم.
وفادار در مورد ممنوعيت فروش مصنوعات خارجي نيز گفت: در گذشته مصنوعات خارجي از ايتاليا وارد مي‌شد كه عيار آنها نيز درست بود، اما اخيرا از تركيه مي‌آيد و مشكلاتي از جمله بي‌كيفيت‌ بودن طلا ديده مي‌شود. گاه مي‌بينيم كه طلا به تركيه سفارش داده مي‌شود كه با عيار پايين‌تر مي‌سازند، اما مارك 750 روي آن مي‌زنند.
وي در مورد جلوگيري از عرضه‌ي كالاي خارجي در مغازه‌ها نيز گفت: متاسفانه ديده مي‌شود كه مغازه‌داري 10كيلو طلاي خارجي عرضه مي‌كند، اما قدر دو كيلو طلاي ايراني هم در كنار آن نمي‌گذارند كه موجب گله توليد‌كنندگان ايراني شده كه به حق است؛ هرچند ما نيز از توليد‌كننده‌ي ايراني گله داريم، چرا كه مي‌بينيم وقتي كار زياد نيست اجرت‌هاي بالا مي‌گيرند و سفارش‌ها را دير تحويل مي‌دهند.
وفادار در پايان خطاب به فعالان صنف طلا تاكيد كرد: جواز از شناسنامه يا پاسپورت مهم‌تر است و گرفتن مجدد جواز كسب با اشكالي روبرو است، بنابراين در حفظ آن كوشا باشيد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: 
  ۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۲:۵۶:۲۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد