افزایش سرمایه شرکتهای بورسی در 7 ماه

افزایش سرمایه شرکتهای بورسی در 7 ماه
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از برنامه های ویژه این سازمان و شرکت بورس اوراق بهادار تهران برای حمایت از بازار خبر داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی صالح آبادی افزود: سرمایه گذاران و سهامداران اطمینان داشته باشند که متولیان بازار سرمایه از حقوق آنان به خوبی حفاظت خواهند کرد و حمایت های لازم را از بازار در مقاطع مختلف انجام خواهند داد.
صالح آبادی گفت: برای نخستین بار در طول تاریخ بازار سرمایه کشور، شرکت های بورسی بیش از 7100 میلیارد تومان افزایش سرمایه در هفت ماه امسال انجام دادند.
رییس سازمان بورس افزود: حدود 80 درصد این رقم از محل آورده نقدی و مطالبات بوده است.
وی ادامه داد : عمده این افزایش سرمایه ها در چارچوب اجرای طرح های توسعه ای و افزایش ظرفیت شرکت ها انجام شده که نوید دهنده آینده مطلوبی برای شرکت های بورسی است.
سخنگوی سازمان بورس با بیان اینکه شرایط برای افزایش سرمایه شرکت های صدر اصل 44 در بازار سرمایه فراهم شده است ، اظهار داشت : هم اکنون شرکت های بزرگ بورسی و به ویژه شرکت های اصل 44 در حال افزایش سرمایه برای اجرای طرح های توسعه ای خود هستند که تاثیر مثبتی بر روی سودآوری این شرکت ها دارد.
وی اظهار داشت : در مجموع گزارش های شرکت های بورسی حاکی از آن است که آنها در مرحله رشد و بالندگی قرار دارند.
صالح آبادی گفت : سرمایه گذاران باید اثار طرح های توسعه شرکت های بورسی را در قیمت سهام این شرکت ها مدنظر قرار دهند تا بتوانند در بلندمدت بازدهی مناسبی را به دست آورند.
سخنگوی سازمان بورس گفت : مقایسه عملکرد شرکت هایی که تاکنون گزارش شش ماهه خود را (نسبت به دوره مشابه سال قبل) به این سازمان ارائه کرده اند، نشان می دهد سود شرکت های بورسی 23 درصد وفروش آنها 28 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: این آمارها نشان می دهد که عملکرد و وضع شرکت های بورسی امسال نسبت به سال گذشته بهبود یافته است.
رئیس سازمان بورس در مورد روند معاملات بورس اوراق بهادار تهران گفت : معاملات خرد در این بازار در 7 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 52.5 درصد رشد داشته است.
وی ارزش میانگین روزانه معاملات خرد بورس تهران در سال های 88 و 89 را به ترتیب 262 و 525 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : این رقم از ابتدای امسال تا پایان مهر به 801 میلیارد ریال رسیده است.
صالح آبادی ارزش متوسط روزانه کل معاملات بورس تهران در سال گذشته را 897 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت : این رقم در 7 ماه نخست امسال به بیش از یک هزار میلیارد ریال بوده است.
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه آمارها ، افزایش نقدشوندگی بورس تهران را نشان می دهد، اظهار داشت : هم اکنون سهام شرکت های بورسی از نظر عرضه و تقاضا در وضعیت متعادلی قرار دارند.
صالح آبادی گفت : سهام شرکت های "پتروشیمی کرمانشاه" و "نفت جی" به زودی در بورس تهران عرضه خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد : مسئولان بورس تهران و فرابورس بحث عرضه های اولیه جدید را با جدیت دنبال می کنند تا عرضه های اولیه در این دو شرکت افزایش یابد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۶:۴۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد