ادغام بانك قرض‌الحسنه مهر ايران و صندوق مهر امام رضا

ادغام بانك قرض‌الحسنه مهر ايران و صندوق مهر امام رضا
مديرعامل بانك قرض‌الحسنه مهر ايران بانك يا صندوق بودن نهاد جديدي كه از ادغام بانك قرض‌الحسنه مهر ايران و صندوق مهر امام رضا (ع) تشكيل مي‌شود را مشخص نكرد و روشن شدن آن را به 15 روز آينده موكول كرد.
محمد مصطفي‌پور درباره روند ادغام بانك قرض الحسنه مهر ايران و صندوق مهر رضا (ع) اظهار كرد:‌ اين روند در حال پيگيري است تا راهكارهاي مناسب و استفاده از ابزارهاي قانوني براي ادغام اين دو نهاد استخراج شود.
وي كه در حال حاضر مديرعامل بانك و سرپرست صندوق مهر رضا (ع) است، مشخص شدن وضعيت نهاد جديدي كه از ادغام اين دو شكل ‌بگيرد را به 15 روز آينده موكول كرد و گفت: اگر قرار باشد اين نهاد جديد با بهره‌گيري از منابع بودجه‌اي اداره شود صندوق خواهد بود و اگر با منابع مردمي، به صورت بانك.
به گفته وي در كل اين ادغام به افزايش توان مالي صندوق كمك خواهد كرد.
مصطفي‌پور درباره گسترش تبليغات بانك قرض الحسنه مهر ايران در عين ادغام گفت:‌ تبليغات با هدف گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه است و تفاوتي نمي‌كند نهاد ادغامي بانك باشد يا صندوق.
بانك قرض‌الحسنه مهر ايران كه در 23 آذرماه سال 86 رسما فعاليت خود را آغاز كرد، هيچ گاه نتوانست اساس‌نامه‌ خود را در شوراي پول و اعتبار تصويب كند.
موافقت با تاسيس اين بانك زماني كه فعاليت شوراي پول و اعتبار در تعليق بود و جلساتي در كميسيون اقتصادي دولت تشكيل مي‌شد از سوي اين كميسيون صادر شده بود با اين حال اين بانك فعاليت خود را بسيار گسترش داده و حتي اقدام به عرضه تسهيلاتي خارج از قوانين بسته سياستي ـ نظارتي هم مي‌كرد.
بانك قرض‌الحسنه مهر ايران انواع دسته چك‌هاي حساب قرض‌الحسنه جاري هم عرضه مي‌كند كه مختص شبكه بانكي قانون‌مند كشور است.
اساس‌نامه‌ اين بانك هيچ‌گاه در شوراي پول و اعتبار به تصويب نرسيده و يكي از دلايل ادغام اين بانك در صندوق مهر رضا (ع) همين موضوع است اما به دليل اينكه بانك، خصوصي محسوب شده و صندوق يك نهاد دولتي است، يك چالش قانوني در اين ادغام وجود دارد. 
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: ايسنا
  ۱۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۷:۳۵:۴۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد