قیمت جهانی طلا افزایش یافت

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
درحالی که قیمت جهانی طلا در معاملات روز گذشته ۳۰ دلار در هر اونس افزایش یافت کارشناسان از احتمال ادامه روند صعودی قیمت ها در هفته جاری خبر می دهند.
ارزش دلار در بازارهای جهانی طی روز گذشته بیش از یک سنت کاهش یافت و به دنبال آن قیمت جهانی طلا در این روز با افزایش ۳۰ دلاری مواجه شد.
هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه به 1790 دلار رسید که این رقم نسبت به روز قبل از آن ۳۰ دلار افزایش داشته است.
کاهش ارزش دلار یکی از عوامل مهم در افزایش قیمت طلا طی روز گذشته بوده است. ارزش دلار در برابر یورو طی این روز 1.05 سنت کاهش یافت. در پایان این روز هر یورو در برابر 1.3749 دلار معامله می شد.
بر اساس گزارش بلومبرگ کاهش ۴۰ دلاری قیمت طلا در اواسط هفته گذشته و تلاش سرمایه داران برای بهره برداری از این کاهش قیمت و در نتیجه افزایش تقاضا برای طلا علت دیگر رشد قیمت این فلز گرانبها در روز جمعه عنوان شده است.
یک کارشناس بازار طلا وضعیت اقتصادی ایتالیا را نیز بر بازار طلا موثر دانست و گفت تصویب طرح ریاضت اقتصادی در سنا و احتمال تصویب آن در پارلمان بازارهای مالی را تاحدی آرام کرده و این امر می تواند به کاهش قیمت طلا کمک کند. در عین حال به گفته وی موضوع ایران نیز می تواند به عنوان عاملی در افزایش قیمت طلا عمل کند.
این کارشناس بازار طلا افزود: بحث فعالیت های هسته ای ایران بر بازار سایه افکنده است و به عنوان عاملی در تقویت قیمت طلا عمل می کند.
بر اساس نظرسنجی  پایگاه اینترنتی کیتکو از کارشناسان بازار طلا قیمت این فلز در معاملات هفته جاری که از دوشنبه آغاز می شود به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد. از ۲۲ شرکت کننده در این نظرسنجی ۱۸ نفر معتقدند قیمت طلا افزایش می یابد و ۲ نفر معتقدند قیمت طلا کاهش و ۲ نفر نیز قائل به ثبات قیمت ها هستند.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۱ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۸:۲۲:۲۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد