سکه طلای پارسیان به قیمت طلای متفرقه

سکه طلای پارسیان به قیمت طلای متفرقه
سکه های طلای پارسیان، هخامنشی، پاسارگاد و ... وقتی که منتشر شد، به دلیل اینکه قیمت آن 10 هزار تا 60 هزار تومان بود، با استقبال مردم روبرو شد.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر و سکه تهران با اعلام اینکه سکه های طلای پارسیان به قیمت طلای متفرقه خریداری می شود ، گفت : سکه های طلای پارسیان، هخامنشی، پاسارگاد و ...  وقتی که منتشر شد، به دلیل اینکه  قیمت  آن 10 هزار تا 60 هزار تومان بود، با استقبال مردم روبرو شد.
احمد وفادار در مصاحبه با "رادیو اقتصاد" افزود : بانک مرکزی وقتی اقدام به ضرب سکه های یک گرمی کرد ، به اتحادیه و اعضای صنف های طلا ، ابتدا توصیه کرد و بعد تذکر داد و در ادامه هم به منع قانونی رسید که این سکه ها به صورت مدور و شبیه سکه های بهار آزادی یا سکه های ربع و نیم ، ضرب نشود.
وی افزود : با نمایندگان بانک مرکزی به تفاهم رسیدیم که سکه هایی که هم اکنون ضرب می شود 8 ضلعی و 6 ضلعی یا به صورت بیضی و غیر مدور باشد و حالت دایره ای نداشته باشد و به همکاران نیز توصیه کردیم سکه های قدیمی و ضرب شده دایره شکل را جمع آوری کنند و در بازار هم اقدام کردیم و سکه های رایج در بازار دیگر دایره ای نیست.
وفادار گفت : البته سکه های طلای پارسیان و غیره که در دست مردم است ، ارزش طلای خود را دارد و قبلاً تفاوت نرخ های خرید و فروش 2 هزار تومان بود که اکنون نیز همان اختلاف را دارد و همکاران ما این سکه ها را به عنوان طلای متفرقه و اسقاطی می خرند و آب می کنند.
وی افزود : این سکه ها متناسب با نرخ طلا قیمت گذاری می شود و شهروندان می توانند با سکه های جدید ( غیردایره ای ) هم عوض کنند و اگر مشکلی داشتند ، به اتحادیه طلا و جواهر تهران مراجعه کنند تا مشکل را حل کنیم.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است : تولید و عرضه پلاک‌های طلای(با عنوان سکه) موسوم به پارسیان، هخامنشی، پاسارگاد و ... ممنوع است.
طبق قانون ، ضرب سکه طلا منحصراً در اختیار بانک مرکزی است و تولید و ‌عرضه پلاک‌های طلای پارسیان، هخامنشی، پاسارگاد و ... به صورت مدوّر و با عنوان سکه در نام تجاری مصنوع، غیرقانونی و ممنوع است.
البته این پلاک‌ها هیچ‌گونه ارتباطی به بانک‌های فعال در کشور از قبیل پارسیان، پاسارگاد و ... ندارد و صرفاً از یک نام اقتباس شده ‌است.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۷:۳۹:۵۵ قبل از ظهر
نظرات (2)

ناشناس  ۸ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۱:۱ قبل از ظهر

تشکر و قدردانی

ندا آزادمهر  ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۴:۱۰:۱۷ بعد از ظهر

ممنون از اخبار به روزتان

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد