بورس همچنان بی رمق ادامه می دهد

بورس همچنان بی رمق ادامه می دهد
اعلام حذف ماده مربوط به خوراک پتروشیمی ها از برنامه ششم توسعه به همراه شکسته شدن حباب دلار در بازار آزاد موجب منفی شدن معاملات گروه پتروشیمی در بازار شد.

بورس در هفته گذشته با 710 واحد کاهش به کار خود پایان داد. اژدر یکی از کارگزاران بورس گفت : متأسفانه وضعیت بازار در هفته جاری خوب نبود و شاخص های بازار روند منفی داشت.

تالار شیشه ای بورس تهران که جذابیت خاصی برای سهامداران نداشت این هفته را هم کم رونق پشت سر گذاشت.

خدارحمی دبیر کل کانون سرمایه گذاری گفت: وقتی نرخ بهره بدون ریسک ما که از طریق اوراق خزانه اسلامی و اوراق با درآمد ثابت با نرخ بازدهی 21 درصد همراه است حتما باید بازار بورس انتظارات سهامداران را با بازدهی بیشتری به دلیل داشتن ریسک بالا برآورده کند تا پول به بازار سرمایه وارد شود.

در هفته جاری حدود 10 نماد از شرکت های مختلف بازگشایی شد و همچنان 55 شرکت و نماد بانک ها در بورس بسته بود و این امر سبب تردید سهامداران در بازار شده است.

حسینی مقدم معاون شرکت بورس در این باره گفت: در مورد بانک ها پیگیری های صورت گرفته باید فراتر از سازمان بورس باشد و نهادهای نظارتی هم باید به دنبال راه حل مناسب باشند تا نماد بانک ها بازگشایی شود.

بازار سرمایه با ایستادن بر روی رقم 79 هزار و 991 واحد به کار خود پایان داد.

سه صنعت پیشرو در بازار هم گروه خودرو 18 درصد، محصولات شیمیایی 12 درصد و فلزات اساسی 10 درصد بازار را به خود اختصاص داده است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد