رونمایی خودروی برقی استارت آپ جنجالی در آمریکا

رونمایی خودروی برقی استارت آپ جنجالی در آمریکا
خودروساز برقی نوپای فارادی فیوچر در نمایشگاه لاس وگاس نمونه اولیه از خودرویی را نمایش داد که قرار است سال آینده تولید شود.

خودروی FF ۹۱ که از سوی طراحش به عنوان یک خودروی کاملا عجیب توصیف شده است، یک شاسی بلند برقی لوکس است و زمانی که پس از آغاز تولید در سال ۲۰۱۸ وارد بازار می شود، کاملا از نظر فناوری پیشرفته خواهد بود. پیش سفارش برای این خودرو که گفته می شود قیمت آن حدود ۱۸۰ هزار دلار است، با پنج هزار دلار ثبت می شود.

اما کمبود نقدینگی و اختلافات اخیری که به خروج بعضی از مدیران منجر شده است، پرسشهایی را نسبت به چشم اندازهای این شرکت برانگیخته است.

فارادی از سوی جیا یوتینگ، میلیاردر چینی تامین مالی شده و کنترل می شود. وی مدیرعامل شرکت "لشی هولدینگز کو" معروف به LeEco است که نمونه اولیه خودروی برقی خود را در نمایشگاه CES رونمایی کرده است. وی همچنین یکی از سرمایه گذاران در شرکت Lucid Motors است که یک استارت آپ خودروی برقی حاضر در نمایشگاه امسال CES است.

فاردای در نمایشگاه سال گذشته CES با یک خودروی مفهومی حضور پیدا کرد که پرسشهایی را درباره اعتبار این شرکت و استراتژی حامی آن مطرح نمود. کمبود نقدینگی در LeEco و کوتاهی فارادی در پرداخت پول یک پیمانکار در پروژه کارخانه یک میلیارد دلاری نوادا، پرسشهای بیشتری را درباره وضعیت مالی فارادی در ماه‌های اخیر برانگیخته است.

شرکت LeEco اواخر دسامبر اعلام کرد سرگرم مذاکره با یک سرمایه گذار استراتژیک برای تامین ۱۰ میلیارد یوان (۱.۴ میلیارد دلار) سرمایه است.

بر اساس گزارش رویترز، مدل FF ۹۱ یک شاسی بلند آینده‌گرا با فضای داخلی جا دار است که دستگیره ندارد زیرا با نزدیک شدن راننده، باز می شود و هولوگرامها در شیشه جلو اتوموبیل نمایش داده می شوند تا رانندگان را از اطلاعات ضروری باخبر کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این خودرو مجهز به مجموعه‌ای از حسگرها از جمله دوربینها، رادار و لیدار و قابلیت خودران در آینده خواهد بود.

 

 

 

منبع خبر: ایسنا
  ۱۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۱:۳۳ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد