نخستین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در بازار سرمایه

نخستین عرضه اولیه به روش ثبت سفارش در بازار سرمایه
برای نخستین بار در بازار سرمایه، عرضه اولیه یک شرکت به روش ثبت سفارس امروز انجام می‌شود.

 10 درصد از سهام شرکت پاکدیس شامل 28 میلیون سهم این شرکت برای نخستین بار در بازار سرمایه امروز(یکشنبه) به روش ثبت سفارس عرضه اولیه می‌شود.
بر اساس این گزارش؛ در این روش، سفارش متقاضیان اعم از سهامداران حقیقی یا حقوقی در دوره ثبت سفارش که توسط ناظر بازار اعلام می‌شود صرفا در دامنه اعلام شده قابل ثبت خواهد بود که در خصوص شرکت پاکدیس این دامنه از مبلغ 2200 تا 2310 ریال است.
همچنین حداکثر تعداد سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی یا حقوقی را در عرضه اولیه پاکدیس 2000 سهم اعلام شده است و طی دوره ثبت سفارش، سهامداران صرفا در دامنه اعلامی امکان ثبت سفارش دارند و کارگزاران نیز موظفند سفارش‌های دریافتی خریداران را بر اساس اولویت زمانی ثبت سفارش وارد سامانه معاملاتی کنند.
افزون بر این؛ در دوره ثبت سفارش، اطلاعات مرتبط با درخواست‌های خرید قابل اصلاح و حذف است و پس از این دوره امکان ویرایش سفارش‌ها وجود ندارد. بعلاوه این که پس از پایان دوره ثبت سفارش، اطلاعات حجم و قیمت سفارش‌های ثبت شده در اختیار کارگزار عرضه‌کننده تعیین شده توسط مدیر عرضه قرار می‌گیرد تا عرضه سهام با توجه به یکسری شرایط که مختص روش بوک‌بیلدینگ است، صورت گیرد.
این گزارش می افزاید: عرضه اولیه شرکت پاکدیس در حالی امروز به عنوان نخستین شرکت به روش ثبت سفارش (Book Building) در فرابورس صورت می گیرد که محور فعالیت این شرکت 280 میلیارد ریالی، تهیه، تولید، کشت مواد اولیه صنایع غذایی، تاسیس کارخانه‌های مواد غذایی به خصوص استحصال انگور و توزیع و فروش آبمیوه‌جات، کنسروجات و نوشابه‌های غیرالکلی می‌باشد.
همچنین شرکت پاکدیس یازدهم آبان ماه سال 93 در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر پذیرش و نماد آن با عنوان «غدیس» بهمن ماه سال گذشته در بازار دوم درج شد.

منبع خبر: خبر گزاری تسنیم
  ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۸:۴۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد