خروج اقتصاد از رکود با فعال شدن بخش مسکن محقق می شود

خروج اقتصاد از رکود با فعال شدن بخش مسکن محقق می شود
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت : باید بدانیم اگر بخواهیم از بحث رکود به سرعت خارج شویم تحرک بخش مسکن را باید بصورت جدی در دستور کار قرار دهیم .

مهدی کرباسیان در چهارمین همایش بین المللی انجمن صنایع سنگ اهن ایران با اشاره به نقش اساسی فولاد در توسعه یافتگی کشورها افزود : چین در سال 2015 بعد از افول رشد اقتصادی از حدود 9 درصد به 5.8 درصد، بخش مسکن را به قیمت افزایش تورم با هدف به گردش دراوردن چرخ اقتصادی فعال کرد .
وی گفت : کارشناسان می گویند فعال کردن بخش مسکن روی تورم اثر می گذارد و تلاش دولت در یک رقمی کردن تورم را بی اثر می کند ولی گروه دیگر می گویند تورم مدیریت شده بهتر است و باعث می شود رونق و اشتغال ایجاد شود و چرخ اقتصاد به چرخش دراید .
کرباسیان افزود : کشور ما امتیازات ارزشمندی دارد ما دو یا چند امتیاز اساسی داریم که کشورهای دیگر ندارند یا کمتر دارند ، ما به میزان قابل ملاحظه ای گاز داریم و کشور اول در این حوزه هستیم استفاده ان در صنایع معدنی مثل الومینیوم و فولاد ارزش افزوده چندبرابر به ما می دهد ، امتیاز دیگر ما اب است قرارگرفتن در حاشیه خلیج فارس می طلبد واحدهای صنعتی را در این مناطق جانمایی کنیم.
وی گفت : برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد در سال 1404 باید به سراغ اکتشافات جدید برویم ، ما اکنون نزدیک به 400 میلیون تن ذخایر قطعی سنگ اهن کشف کردیم و کشور باتوجه به وجود بافت فرسوده باید به سمت صنایع پائین دستی برود و مشکل ما بحث تامین مالی است که باتوجه به تدبیر دولت عملی است و لذا رسیدن به رقم 55 میلیون تن عددی است که باید به ان اصرار داشته باشیم .
کرباسیان افزود : زنجیره تولید یکی یکی درحال به بهره برداری رسیدن است و می تواند برای کشور ارزش افزوده ایجاد کند و تمام تلاش ما در ایمیدرو کمک به تحقق این مهم است ، یکی از برنامه های دولت این است که وظایف تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی گفت : حمایت برای استفاده از باطله ها که اکنون در جلال اباد ظرفیت 600 هزار تنی ان راه اندازی شده است ، عملیات اکتشاف 6 معدن کوچک و متوسط در مس ، سنگ اهن و طلا که دارای ظرفیت است می خواهیم به بخش خصوصی واگذار کنیم .
کرباسیان افزود : درحوزه سنگ اهن مقرر شد معادن کوچک و متوسط تجمیع شود و این اتفاق در کشور انجام نشده یا به کندی انجام شده است ، بحث قیمت تمام شده ، رقابت و بازار بحث اساسی است و اگر تجمیع نشود هر روز دغدغه های تولید و فروش و صادرات را خواهیم داشت.
وی گفت: توجه به موضوعاتی چون اب ، قیمت تمام شده ، محیط زیست و بازار باید در دستور کار انجمن قرار گیرد و ایمیدرو وظیفه خود می داند به تحقق این اهداف کمک کند.

در ادامه با حضور معاونان وزیر صنعت ، معدن و تجارت در بخش معدن و صنایع معدنی از معدنکاران نمونه و پیشکسوتان بخش معدن سنگ اهن با هداء لوح تقدیر شد .

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۱:۵۱ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد