استفاده بانک مرکزی از صنف طلا در عرضه سکه

استفاده بانک مرکزی از صنف طلا در عرضه سکه
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و نقره با بیان اینکه سیاست جدید بانک مرکزی برای پیش فروش سکه بهار آزادی، به کنترل بازار و واقعی شدن قیمت ها کمک می کند
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان طلا و جواهر و نقره با بیان اینکه سیاست جدید بانک مرکزی برای پیش فروش سکه بهار آزادی، به کنترل بازار و واقعی شدن قیمت ها کمک می کند، گفت: باید از توانمندی ها و مزیت های بخش تولید و توان کارشناسی تشکل های طلا و جواهر استفاده کنیم. عباداله محمدولی که با رادیو اقتصاد صحبت می کرد ، افزود: دولت با استفاده از توان و قدرت تولیدی جواهر و طلا برای تولید و عرضه سکه های طلا در اشکال و اوزان متنوع می تواند استفاده کند که طرف عرضه را تقویت خواهد کرد. وی افزود : باید از همه ظرفیت های عرضه سکه استفاده کنیم و توان تامین تقاضای زیاد با عرضه زیاد افزایش دهیم. محمد ولی تصریح کرد: تصمیم بانک مرکزی اگر بدون محدودیت ادامه یابد ، می تواند به کنترل قیمت و تعادل بازار کمک کند. محمدولی گفت: پیش فروش سکه، بهترین برنامه بانک مرکزی است و باید بدون محدودیت استمرار یابد ، مشارکت فعالان صنعت طلا هم به تدریج عرضه کمک کند و آنها نیز از این فرصت استفاده کنند. بنابراین گزارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد دستورالعمل اجرایی نحوه پیش فروش مسکوک طلا را که از امروز از طریق بانک ملی اجرا می شود منتشر کرد. دستورالعمل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به این شرح است :
• قیمت هر قطعه مسکوک طلا معادل مبلغ پنج میلیون و چهارصد و شصت هزار ریال ( 5460000ریال) تعیین می شود ، این قیمت بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده است. 
• مسکوک طلای پیش فروش شده ، بعد از یک دوره 4 ماهه و تنها از طریق همان شعبه که پیش فروش آن صورت پذیرفته است ، به فرد متقاضی تحویل می شود.
• در صورت مراجعه مشتری به شعب بانک ملی پیش از موعد مقرر ، بانک مرکزی صرفاً استرداد اصل پیش دریافت مشتری را تعهد می کند. 
• مشتریانی که اقدام به پیش خرید مسکوک طلا کرده اند ، حداکثر به مدت دو ماه پس از موعد روز تحویل ، فرصت دارند برای دریافت مسکوک طلای خود به بانک ملی ایران مراجعه کنند. 
پیش‌فروش مسکوک طلا بدون هیچ‌گونه محدودیت از امروز سه شنبه از طریق تمامی شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور انجام می شود و فروش نقدی مسکوک و شمش طلا صرفاً از طریق بانک کارگشایی به روش معمول انجام می‌ گیرد.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: 
  ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۹:۴۹:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد