شورای عالی بیمه اصلی‌ترین ابزار اعمال تولیت وزارت بهداشت

شورای عالی بیمه اصلی‌ترین ابزار اعمال تولیت وزارت بهداشت
سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد: در مجلس مسائل بسیار کلیدی از قبیل تعیین بسته خدمات از سوی وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجلس محترم دقت بسیار زیادی در مورد مسائل سلامت داشت و این برای ما افتخار است که نمایندگان ملت به موضوع سلامت توجه شایسته دارند.

وی ادامه داد: تولیت نظام سلامت، تعیین بسته خدمت از سوی وزارت بهداشت، تبعیت تمام اشخاص حقیقی، حقوقی، دولتی، غیر دولتی و سازمان های بیمه گر پایه و تکمیلی از سیاست های وزارت بهداشت، پرونده الکترونیک سلامت و نظام ارجاع همگی موضوعات مهمی بودند که در مورد آنها تصمیم‌گیری شد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از مصوبات مهم دیگر هم انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت بود. در مورد شورای عالی بیمه سلامت رای گیری شد که با اختلاف نیم رای مواجه بودیم. اعتراضاتی در مورد نحوه احتساب رای جناب دکتر شهریاری با توجه به خرابی دستگاه مطرح بود. 3 نفر از نمایندگان هم با همین مشکل مواجه بودند.

حریرچی بیان کرد: ما به عنوان دستگاه مجریه منتظر تدبیری که ریاست محترم مجلس و هیئت رییسه مجلس با توجه به مبانی قانونی انجام خواهند داد، بوده و تابع آن هستیم.

وی یادآور شد: به عنوان یک دستگاه اجرایی معتقدیم که تولیت در حوزه بیمه که قرار است طبق سیاست های کلی سلامت تمام هزینه ها در بیمه با محوریت وزارت بهداشت باشد و تعیین بسته خدمتی بیمه توسط سیاست های کلی سلامت و طبق قانون برنامه ششم جدید به عهده وزارت بهداشت و درمان گذاشته شده و شورای عالی بیمه اصلی ترین ابزار اعمال تولیت است.

منبع خبر: باشگاه خبر نگاران جوان
  ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۲۱:۲۱ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد