احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد

احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد
در حالی که قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح در ۵ هفته اخیر رسیده است، تحلیلگر برجسته موسسه سرمایه گذاری دیلی فارکس تاکید کرد که احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا در هفته های آینده وجود دارد.

به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، کریستوفر وچینو تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری دیلی فارکس در سخنانی تصریح کرد: کاهش ارزش دلار و افت احتمالی نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا در هفته های آینده شود.
بر اساس این گزارش تحلیلگر استراتژیست دیلی فارکس افزود: نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا که ماه گذشته به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده بود، با افت چشمگیری روبرو شده است.
وی اظهار داشت: به نظر می رسد نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا در کوتاه مدت به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. ارزش دلار آمریکا نیز که اواسط دسامبر به بالاترین سطح خود در 14 سال اخیر رسیده بود، با کاهش نسبی روبرو شده است.
وچینو در ادامه گفت: اگر اصلاح نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا در کوتاه مدت ادامه یابد و ارزش دلار نیز در برابر ارزهای معتبر بین المللی کاهش پیدا کند، قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.
البته بازارهای بین المللی و سرمایه گذاران منتظر روشن شدن سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا هستند. مراسم تحلیف ترامپ قرار است 20 ژانویه برگزار شود.
باید منتظر بود و دید تاثیر سیاست های اقتصادی و مالی ترامپ بر نرخ بهره و رشد اقتصادی آمریکا چه خواهد بود.
وی پیش بینی کرد که بعید است فدرال رزرو آمریکا امسال 3 بار نرخ بهره را افزایش دهد به خصوص انتشار متن مذاکرات نشست دسامبر این احتمال را تقویت کرده است. اگر فدرال رزرو بخواهد تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش دهد، این مساله موجب روی اوردن سرمایه گذاران بین المللی به بازار طلا خواهد شد.
وی در پایان پیش بینی کرد که اگر نرخ بهره اوراق قرضه آمریکا به کمتر از 2.33 درصد کاهش یابد، قیمت هر اونس طلاتا 1210 دلار افزایش خواهد یافت.
شکسته شدن سطح مقاومتی 1210 دلاری نیز می تواند سرآغاز مهمی برای افزایش چشمگیر قیمت این فلز گرانبها باشد. به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز قرار دارد.

منبع خبر: 
  ۲۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۴:۵۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد