راه دراز توسعه صنعت بیمه در کشور

راه دراز توسعه صنعت بیمه در کشور
ابراهیم پور در خصوص پیش بینی ضریب نفوذ 7 درصدی برای صنعت بیمه در پایان برنامه ششم اظهار داشت: ضریب نفوذ 7 درصدی برای صنعت بیمه ما عدد بزرگی است، چنین ضریب نفوذی هم اکنون متعلق به کشورهای پیشرفته است که دارای زیرساخت‌ها، ضوابط و قوانین پیشرفته‌ای هستند.

وی افزود: زدن این رکورد کار دشواری است و خیلی چیزها باید دست به دست هم دهند تا محقق شود.

مدیرعاملبیمه ملتیادآور شد: هم اکنون سرانه بیمه زندگی در ایران 10 دلار است در حالی که در کشورهای اروپایی 600 دلار، در رژیم اشغالگر قدس 1000 دلار و در کشورهای اطراف نیر بالاتر از این عدد است، متاسفانه جایگاه ما در بیمه های زندگی خیلی پائین است و جای کار زیادی داریم.

به گفته ابراهیم پور با تمام تبلیغات انجام شده سهم بیمه‌های زندگی در پرتفوی صنعت بیمه 12 تا 13 درصد است، در واقع برای مردم بیمه به عنوان یک ضرورت و نه کالای لوکس جا نیفتاده است.

مدیرعامل بیمه ملت رشد سهم بیمه‌‌های زندگی در کشور را نیازمند یک برنامه‌ریزی و اقدام لااقل 15 ساله به همراه فرهنگ سازی دانست و گفت: این آموزش‌ها باید از مهد کودک‌ آغاز شود.

بر اساس این گزارش در برنامه ششم توسعه ضریب نفوذ 7 درصدی بیمه در کشور پیش بینی شده است و در این میان سهم بیمه‌های زندگی در سبد محصولات بیمه‌ای باید به 50 درصد برسد.

ضریب نفوذ بیمه هم اکنون در کشور 2 درصد است.

منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۶:۳۵ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد